Ras som blir väldigt gammal?

Sv: Ras som blir väldigt gammal?

Jag vet DSG som blivit 16 resp. 19 år så det får man nog räkna till gamla. Vet dock inte vilket skick dessa hundar varit i vid den åldern. Vet dessutom flera gamla Jack Russel Terriers.

Sv: Ras som blir väldigt gammal?

Min pappas förra jämte blev 17 el. 18 tror jag. Han var lite "skruttig" de sista åren, fettknölar på kroppen, dåliga tänder osv, men pigg och glad som en valp. Rymde hemifrån ibland och var ute och sprang i flera dagar, var med på älgjakten till bara något år innan han dog.

Jag vet inte om det är typiskt för rasen dock, jag känner massvis med folk som har jämtar men de tas ofta bort tidigare än hälsan kräver så det är svårt att säga.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 943
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 197
Senast: Nota
·
Hundavel & Ras Tycker det är så mysigt att läsa om folk som verkligen hittat ”sin” ras som de passar så bra med :) så tänkte vi kunde ha en liten...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 682
Senast: Piaff
·
Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 063
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka