Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Finns dom så ljusa, pälsen ser så mjuk ut o inte som dom jag har träffat.Inte vet med ser väl ut som Afghanhundar.
Afghaner finns i alla färgerFinns dom så ljusa, pälsen ser så mjuk ut o inte som dom jag har träffat.
Finns afghaner från ursprungsländerna också, och kappavlade afghaner. De har vettigare päls (men det är klart, viss pälsvård kräver även de).Skummade rasklubbens hemsida, så otroligt vackra, man skulle behöva ha hårfrissa anställd.
Vet du om det finns sånna pälsmonster i sina hemtrakter eller om det är den västerländska aveln som ligger bakom? Det måste vara hemskt med så päls i mer fuktigt klimat än där de kommer från.Finns afghaner från ursprungsländerna också, och kappavlade afghaner. De har vettigare päls (men det är klart, viss pälsvård kräver även de).
Här tex är en:
och en bror:
Det är den västerländska aveln som gjort att det är som det är. Kan tilläggas att hundarna på mina bilder är hälften kapp-/ursprungslinjer, hälften "vanliga västerländska".Vet du om det finns sånna pälsmonster i sina hemtrakter eller om det är den västerländska aveln som ligger bakom? Det måste vara hemskt med så päls i mer fuktigt klimat än där de kommer från.
Finns afghaner från ursprungsländerna också, och kappavlade afghaner. De har vettigare päls (men det är klart, viss pälsvård kräver även de).
Här tex är en:
och en bror:
Det är många som tror det! Men ja, de är vuxnaDet är ju en jätteskillnad i pälsmängd mot de Afghaner jag sett här
Hade jag sett dessa så hade jag tippat på att de var väldigt unga hundar som ännu inte satt sin riktiga päls!
Det är många som tror det! Men ja, de är vuxna
Här är en bild på en svensk afghanvalp (antar jag, bilden är på SKKs hemsida iaf). Där ser man hur de "vanliga" afghanerna ser ut när de inte har vuxenpäls.
Jag älskar att kolla på afghanlopp på rundbana. De utställningsavlade kommer typ flera sekunder efter de andraDet är många som tror det! Men ja, de är vuxna
Här är en bild på en svensk afghanvalp (antar jag, bilden är på SKKs hemsida iaf). Där ser man hur de "vanliga" afghanerna ser ut när de inte har vuxenpäls.
Haha, ja. De brukar dessutom ha lång päls på kinderna, men den ramlar av eller så tar ägarna bort det. Ser heltokigt ut.
Den ser ju ut som en björn!
Inte bara du.Är det bara jag som tycker att hundarna i filmen ser stressade ut och helt saknar utstrålningen som afghaner brukar ha?