Rapporteringskod : A

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Geezer
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 1 152
G

Geezer

Jag satt och kollade på några hundar på SKKs hunddata och såg att en hund hade på utställning fått Rapporteringskod: A! Jag är lite osäker på vad det innebär. Är det anmälan för oacceptabelt beteende?

Nyfiken... :p :angel:

Ja det är det. OM nu domaren har rapporterat det... Hunden får 0 pris och så skall domaren skriva under i resultatlistan att det är för beteende och inte för exteriör. Men... Många domare skiter i det och det blir bara ett 0 pris. Jag har själv varit med om en hund osm morrade och högg efter domare av rädsla. 0 pris står det i den hundens resultat trots att jag bad domaren skriva under. Det handlar ju faktiskt också om att hunden blir avstängd efter 3 rapporteringar. De borde vara räddare om sina domarkollegor ;) Vad jag funderar är vad jag idag har för roll som sekr.? Har jag rätt (skyldighet?) att rapportera det om inte domaren gör det??

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 482
Senast: Otherside
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och... 2 3
Svar
58
· Visningar
7 514
Senast: Ragdoll
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 963
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom... 2
Svar
33
· Visningar
5 614
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka