Rapport från Ljuslingan

Sv: Rapport från Ljuslingan

Har faktiskt ställt frågan och fick till svar att de ryttare som inte kommer till ÖD för att få sin ryttarbok ifylld kan bli avstängd om det uppdagas att man inte fått ryttarboken ifylld. Även de som inte kommer för att få den ifylld förstod jag rapporteras. :o

Det är den informationen jag med fått när jag kollat, sen om det verkligen sker i ett hysteriskt arbetande sekreteriatgäng som varit i farten flera dygn är en annan sak:angel:

*kl*

Ställer väl frågan igen då eftersom ingen fattat :devil:

När räknas det som ett fall att rapportera?

Måste det vara ett hinder inblandat?

Dom som råkar glida av och landa på fötter, är det oxå ett fall?

Var går gränsen för fall?

Är du inte läskunnig???:devil: Det står bara "fall" i TR så det måste ju innebära ALLA fall annars hade det ju varit definierat vilka fall som gällde.

Sen håller jag med _underbarn_ om att hon nog räknades som otillräcklig och undrar hur Förbundet tänkt rent praktiskt? Måste man alltså då spåra upp den ÖD i efterhand, skicka sin ryttarbok till honom/henne som sen måste skicka tillbaka den...krångel, krångel....hur tänkte de där?

Jag får väl ringa till ÖD ifråga och fråga honom. Kanske han kan skriva en fallrapport på ett separat papper och skicka till mig så slipper jag skicka ut min ryttarbok i postrymden med risk för att inte få tillbaka den till nästa tävling..? Då kan jag ju bara häfta ihop den med min ryttarbok sedan isåfall.

fio; Jag har svaret på varför vi ryttare bara ska förstå hälften och alltid vara konfunderade :angel: Förbundet vill att vi ska tycka att papperarbetet om man druttar av är så omständigt att vi anstränger oss för att hålla oss på hästryggen :D :rofl: Man kan alltså så det som en åtgärd för säkrare fälttävlan :angel:

Är du inte läskunnig???:devil: Det står bara "fall" i TR så det måste ju innebära ALLA fall annars hade det ju varit definierat vilka fall som gällde.

Sen håller jag med _underbarn_ om att hon nog räknades som otillräcklig och undrar hur Förbundet tänkt rent praktiskt? Måste man alltså då spåra upp den ÖD i efterhand, skicka sin ryttarbok till honom/henne som sen måste skicka tillbaka den...krångel, krångel....hur tänkte de där?

Så varje gång man hoppar av hästen så är det ett fall?? Skulle jag glida av hästen över bogen och landa på fötterna skulle inte jag kalla det ett fall och jag skulle nog inte tänka på att anteckna det i min bok som ett fall.

Vad är ett fall?? När hästen och ryttaren fallit eller om ryttaren tar mark oavsett tillvägagångssätt och måste det vara ett hinder inblandat ?

Det räknas ju som ett fall på hästen när bogen tagit i marken alltså den kan gå ner på knä utan att det är ett fall så man kan ju tycka att det bör finnas någon definition för att det skall räknas som ett fall.

Frågan är ju syftet till att man antecknar fallen, är det för att utesluta hästar/ryttare som faller ofta eller har det med hjärnskakningar/skador att göra tex. Så om hästen halkar till i en sväng och jag glider av , landar på fötter skall det räknas som att vi är ett farligt ekipage då?

Senast ändrad:

Ha ha ha , sedan så byter vi ju bok varje år så vad är meningen? OM ÖD ändå skall anteckna fall på varje tävling så varför skall det stå i våran bok som vi kastar varje år :confused:

fio; Jag har svaret på varför vi ryttare bara ska förstå hälften och alltid vara konfunderade :angel: Förbundet vill att vi ska tycka att papperarbetet om man druttar av är så omständigt att vi anstränger oss för att hålla oss på hästryggen :D :rofl: Man kan alltså så det som en åtgärd för säkrare fälttävlan :angel:

:rofl::devil::rofl:

Så det är DÄRFÖR man ser alla klänga sig fast fullkomligt hysteriskt nu....:D

Ha ha ha , sedan så byter vi ju bok varje år så vad är meningen? OM ÖD ändå skall anteckna fall på varje tävling så varför skall det stå i våran bok som vi kastar varje år :confused:

Meningen är att du ska läka ut alla hjärnskador under vintern o sen börja om med nya friska fall säsongen efter....

Meningen är att du ska läka ut alla hjärnskador under vintern o sen börja om med nya friska fall säsongen efter....

:rofl: :rofl:

Jag är bara glad att dom inte har ryttarböcker i Tyskland. Jag lyckades nämligen med bedriften att på olika sätt "falla" av hästarna mina tre sista terrängstarter förra året. DET hade blivit mycket byråkrati :angel:

Men vadå? Ska man slänga sin ryttarbok efter varje säsong?? Det visste inte jag. Men då måste jag ju föra över förra årets terrängkval? För de räknas väl nästa år också? Om vi nu ska ha ryttarböcker så kan vi väl ha ordentliga isåfall? Så att poängen som jag inte ser men som uppebarligen finns (för annars skulle ju inte förbundet ha uppfunnit dem i första hand, väl? :angel: ) inte förvinner efter varje säsong.

Än så länge är det ju upp till ryttaren att fylla i kval så därför kvittar det om du slänger boken o sen fyller i dem nästa säsong...och internet gör det ju tämligen enkelt att kolla om någon är FT-kvalad så det är ju inte så smart att fuska med det.

Visste du inte att avramlingar utomlands inte är så farliga som avramlingar i Sverige???:devil::rofl::devil:

:rofl: :rofl:

Jag är bara glad att dom inte har ryttarböcker i Tyskland. Jag lyckades nämligen med bedriften att på olika sätt "falla" av hästarna mina tre sista terrängstarter förra året. DET hade blivit mycket byråkrati :angel:

Men vadå? Ska man slänga sin ryttarbok efter varje säsong?? Det visste inte jag. Men då måste jag ju föra över förra årets terrängkval? För de räknas väl nästa år också? Om vi nu ska ha ryttarböcker så kan vi väl ha ordentliga isåfall? Så att poängen som jag inte ser men som uppebarligen finns (för annars skulle ju inte förbundet ha uppfunnit dem i första hand, väl? :angel: ) inte förvinner efter varje säsong.

Slänga och slänga , du får väl göra vad du vill med din bok, jag föredrar att ha EN ryttarbok och inte en för varje år, till sist blir det ju 10 ryttarböcker att släpa med sig om man inte för över kvalen till en ny bok. Jag fyller bara i de kval som är aktuella för klassen jag tänker starta innan året börjar. Skulle jag starta ** så fyller jag bara i de enstjärniga kval jag behöver , inte fler och inte färre.

Frågan är ju syftet till att man antecknar fallen, är det för att utesluta hästar/ryttare som faller ofta eller har det med hjärnskakningar/skador att göra tex. Så om hästen halkar till i en sväng och jag glider av , landar på fötter skall det räknas som att vi är ett farligt ekipage då?

Vitsen med att anteckna alla fall är ju också att du skall kunna visa att ni bara gled ikull i en sväng, kanade ner på fötterna, ponnyn började beta och kanade av på halsen etc..... för att kunna visa att förra "fallet" inte var allvarligt om du skulle råka falla igen. För i resultatet som vi andra läser står ju bara utg.

Har faktiskt ställt frågan och fick till svar att de ryttare som inte kommer till ÖD för att få sin ryttarbok ifylld kan bli avstängd om det uppdagas att man inte fått ryttarboken ifylld. Även de som inte kommer för att få den ifylld förstod jag rapporteras. :o

Jo men det säger man ju om hoppkval och terrängkval också. Än har ingen straffats så vitt jag vet. Någon annan som vet någon?

Vitsen med att anteckna alla fall är ju också att du skall kunna visa att ni bara gled ikull i en sväng, kanade ner på fötterna, ponnyn började beta och kanade av på halsen etc..... för att kunna visa att förra "fallet" inte var allvarligt om du skulle råka falla igen. För i resultatet som vi andra läser står ju bara utg.

Men vad skall det leda till ?

Att man inte gör nån åtgärd vid två fall om de är obetydliga, otur etc.

Vid två fall pga. t.ex dålig ridning kan ditt fälttävlanskort dras in och du måste rida upp igen och då kanske också för annan tränare än den som skrivit på tidigare.

Så är det sagt i alla fall, sen om det blir så i verkligheten återstår att se

Men jag har inget fälttävlanskort :devil:

Så tex om Linda Algotsson får tre fall så måste hon rida upp igen ??

Ja Tjena det vill jag se :rofl:

Visste du inte att avramlingar utomlands inte är så farliga som avramlingar i Sverige???:rofl::devil:

:bow: :rofl:

Jo, jag har förstått det nu :angel: :devil:

Till alla; jag tänker inte fuska. Ska ringa ÖD som det gäller och fråga vad denne tycker. Men den här disskussionen kan vi nog fortsätta med till dödagar :D :angel:

Jag har inte heller FT-kort :o

*kl*

Grr, jag har varit så arg att jag inte ens har kunnat med att skriva tidigare.

Jäkla hästskrälle, först skulle den inte gå dressyr för det var en massa blinningar sen skulle den absolut INTE hoppa utsprånget i den jättehöga 80 cm räcke-räcke kombinationen, nä då var det bättre att vägra rakt in i stöden.... morr jag var INTE särskilt glad kan jag säga :devil: :devil:
Hoppbanan var verkligen INTE svår inget relaterat, låga hinder och absolut inga läskiga färger!

Åkte hem, svor så det osade, tog ut hästen på kvällen, satte upp en likadan komb, samma avstånd, höjd, samma färg
Vad gör hästen, hoppar klockrent utan en tvekan. Visste inte riktigt om jag skulle bli glad eller förbannad igen - kunde den inte hoppat så på tävlingen också? Hästen fick beröm och en godis men inge mer FT för den kusen innan den blir säkrare i hoppningen. Trodde att det lossnat men så kom det bakslag.... Trist...:(

Liknande trådar

Kropp & Själ Är permanent sjukskriven på 75% sedan många år tillbaka pga fibromyalgi. Jobbar 25% men jag mår verkligen inte bra. Tröttare än...
Svar
8
· Visningar
1 628
Senast: Angel
·
Foder & Strö Ok, som läget är i vinter kommer jag inte kunna blötlägga lusernpellets på morgonen och sen bära ut till stallet när jag väl ska dit...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
8 380
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 130
Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är...
2
Svar
27
· Visningar
5 913
Senast: Cocos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar