Randiga fleecetäcken.

Fibusen

Trådstartare
Köpte ett sånt fint randigt fleece till min häst,men han växte mer än vad jag trodde,så nu har gammelman fått ärva.

Har letat lite,men inte hittat några i bra färger,i rosa/plommon finns det,men vill inte ha det på en vallack... :p

Krav är att det ska vara kryssgjordar på.

Någon som sett något randigt fleece på länge i några fina färger,brunt,blått,turkost? Vill inte betala mer än 500:- på ett fleecetäcke..

Sv: Randiga fleecetäcken.

Rambo newmarket, lite dyrare men väldigt prisvärda. Absolut det bästa fleecetäcket jag haft.

Är det tjockare fleece på dom? Hur är passformen? Herr häst är ganska smäcker av sig,och smal i bogen..

Jag köpte ett från Equi-Theme för runt 400 kr. Det är brun, beige och cremevitt. Det har kryssgjordar.
Köpte mitt på Myone.
Fint på min fux med ljus man och svans och inte fy skam på skimmeln jag hade hemma heller faktiskt.

Min är "guling" så då funkar ju brunt kanon! Dock funderade jag på att ha lite mer färg,men kanske ska köra säkra kort endå...

223851_3618479414843_749131367_n.jpg

Hur är kvaliteén i dom? Är lite allergisk mot dom där billiga tunna fleecetäckerna som är papperstunna och noppriga efter en tvätt.... :crazy:

Det är ju liksom vad man betalar för. Det är inte lika bra som de för en tusenlapp. Men det är inte heeelt urkasst.
Mitt är knappt använt. Så jag har inte tvättat det än.
Men jag troor inte det kommer noppa sig och tappa formen helt.
Jag är lite lätt allergisk mot dålig kvalitet jag med.

Jag köpte det iom att min häst är 29 år och jag liksom inte har lust att köpa en massa dyra täcken till honom mer. Ynglingen är för stor för att få ärva dem. Och jag lär inte skaffa ponny igen. ;)
Så jag gav avkall på kvalitetstänket till viss del. Men jag tror inte man hittar så mycket bättre täcken för det priset.

Jag känner också att jag kommer nog inte använda det såååå mycket,därför vill jag inte heller lägga en förmögenhet på det... Blir typ bara inne på box ibland (sällan) om han är kall/jätteblöt.

Köpte ett bra ulltäcke för dyra pengar som får fungera i transport och efter träning i framtiden,men det är så jobbigt med ull om man lämnar det på i boxen över natten,blir ju aldrig av med spånet då,ett fleece är ju lite lättare att skaka rent iallafall.

Hittade täcket du hade,var ju sån fleece som inte ska börja noppra sig,ska absolut fundera på det! :bow:

Det såg hemskt fult ut på deras hemsida såg jag. Om jag någon gång orkar sparka igång andra datorn(halvlabil skithög som bestämmer själv om den vill arbeta eller flexa ur.. ;)) kan jag lägga ut bild. Har inga på den här tyvärr.

Horsewares newmarket! Jättetjockt och mysigt. finns i det klassiska röd/gul/svart, blått , grått och brunt jag har ett röd/gul/svart till bruningen och ett brunrandigt till en av fuxarna.

Passformen är jättebra och priset ligger runt 1000-lappen men vet att vissa granngården butiker reat detta täcke i vissa färger så kanske kan vara värt att kolla? Och så brukar det komma ut oanvända till riktigt bra pris på tradera med jämna mellanrum;)

Det är tjock rejälfleece o mycket bra passform. De har sydd krage o det är ingen risk att de sitter som en bh runt bogen som många fleectäcken gärna gör.
Är supernöjd! Har haft till två olika typer av hästar o de har suttit lika bra på båda :)
Här är ponnyn i sitt grå. Han har normalt 135cm i sina täcken o 130cm i HW stall/fleece men detta är 140cm o sitter bra ändå :)
De ligger på runt 800.- i pris nya.

120311002.jpg

Har tyvärr ingen bättre bild på hur det satt på den andre hästen. Han hade iaf rätt storlek.

091219012.jpg

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och... 2 3
Svar
58
· Visningar
7 547
Senast: Ragdoll
·
Utrustning Hej allihopa! Jag köpte en svart dressyrsadel i förra veckan och letar efter ett snyggt dressyrträns. Det finns en hoppsadel med...
Svar
10
· Visningar
1 363
Utrustning Vilka märken har fleecetäcken i stl 95 cm? Finns inte mycket att välja på verkar det som. Beställde ett från Horze som såg fint ut men...
Svar
4
· Visningar
711
Senast: jenniealba
·
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen... 4 5 6
Svar
108
· Visningar
20 072
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mellanpudel
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31