J

johanna_h

är det någon av er som har varit en weekend eller likn. på någon ranch? jag och en kompis tänkte åka till long valley ranch..är det någon som varit där, vad tyckte ni? eller har ni vart på någon annan? tell me:)

Sv: ranch?

ingen som varit på nån rach....jultorp kanske?

Jag har varit på Long Valley ranch och tävlat bara..
Inte på någon Weekend. Men han som äger stället och de
som jobbar där är riktigt duktiga och har fina hästar, så jag har själv funderat på att åka dit någon helg.

Har tagit lektioner på Jultorp i våras (en termin). Har mina favorithästar...
Jättefint ställe, och bra ridhus och stora gärden man kan galoppera på...
Säkert jätteroligt att ta en intensivkurs...

Praktiserade på Jultorp för några år sedan, jätte trevligt ställe.
Mkt duktiga hästar, trevliga, kunniga människor, mysigt boende...
Hade gärna åkt dit på en weekend resa!:)

Jultorp har extra pris i påsk...

Jag ska ditt helgen efter påsk... tror att det kommer att bli jätte roligt... hoppas bara att min kropp orkar med att sitta i sadeln i fyra timmar per dag...

Jag köpte min förra häst på Long valley, av henrik och jola, fick ett mycket bra intryck av dom som personer, och mycket trevliga både djur och personal.. MYCKET fin gård och fint ridhus med bra underlag.. Fick tyvärr ta bort min häst efter en tragisk olycka innan han ens hann komma hem till mig =/
Jag rekomenderar deras gård,
annars har jag ett annat tips. Ridning på Idre Fjäll! Mycket trevligt, utbudet finns på www.jonsgarden.nu har själv jobbat där i fyra år, extremt fin ridmiljö och annorlunda framförallt!

Jag köpte min förra häst på Long valley, av henrik och jola, fick ett mycket bra intryck av dom som personer, och mycket trevliga både djur och personal.. MYCKET fin gård och fint ridhus med bra underlag.. Fick tyvärr ta bort min häst efter en tragisk olycka innan han ens hann komma hem till mig =/
Jag rekomenderar deras gård,
annars har jag ett annat tips. Ridning på Idre Fjäll! Mycket trevligt, utbudet finns på www.jonsgarden.nu har själv jobbat där i fyra år, extremt fin ridmiljö och annorlunda framförallt!
Hästarna är inte i bra skick i idre precis....

i vilket skick är de i då? har du varit där

tack för alla svar

Nu har jag varit på long valley.. o det var skitkul & hästarna är jätte duktiga.. så åk dit =)

Jag har varit på jultorp nu i helgen och det är kanon där...
bra mat och mycket trevlig och kunig personal...

Jag testar att skriva i den här tråden först för att se om jag får några svar. Jag har länge varit sugen på att lära mig lite western & är samtidigt väldigt sugen på att kombinera detta med en weekendresa. Jag har letat runt en del på nätet och har hittat Jultorp och Long Valley Ranch. Jag antar att det finns mängder av folk som varit på en eller båda rancherna och är jättenyfiken på era synpunkter. Vad gjorde ni? Vad skulle ni rekommendera? Vad är mest prisvärt? Tänk på att jag kan noll och intet om western och ser fram lite utbildning likväl som att jag gärna vill komma ut i naturen.

Jag testar att skriva i den här tråden först för att se om jag får några svar. Jag har länge varit sugen på att lära mig lite western & är samtidigt väldigt sugen på att kombinera detta med en weekendresa. Jag har letat runt en del på nätet och har hittat Jultorp och Long Valley Ranch. Jag antar att det finns mängder av folk som varit på en eller båda rancherna och är jättenyfiken på era synpunkter. Vad gjorde ni? Vad skulle ni rekommendera? Vad är mest prisvärt? Tänk på att jag kan noll och intet om western och ser fram lite utbildning likväl som att jag gärna vill komma ut i naturen.

jag har bara varit på jultorp och ska ditt igen har jag bestämt för det är jätte trevligt där...

Ja, efter att ha grubblat lite har jag bestämt mig för att börja med Jultorp. Och ta Long Valley senare. Nu återstår det bara att hitta någon ledig helg och hålla tummarna för ett bra väder och roliga människor eftersom jag kommer att åka själv.

Ja, efter att ha grubblat lite har jag bestämt mig för att börja med Jultorp. Och ta Long Valley senare. Nu återstår det bara att hitta någon ledig helg och hålla tummarna för ett bra väder och roliga människor eftersom jag kommer att åka själv.

jag åkte ditt själv... och vist det kan vara tråkigt men så är man mer uppen för att snacka med annat folk som är där och inte bara med den man har med sig...

Hej där!:banana:

Jag var på Jultorp i höstas och hade SÅÅ kul:rofl:! Åkte oxå själv men det gjorde inte så mkt, visst det förtroliga snacket om själva ridningen hade man ju inte iom att de andra alla kände varann men hade en underbar helg iaf!!

Så åk och ha så kul!

Berätta gärna vad du tyckte :D

Vad kul att höra att fler reser dit själva! Jag har nämligen bokat in mig nu på en helg där om bara 3 veckor och längtar redan. Efter jag varit där återkommer jag med rapport om hur det var. :)

Liknande trådar

Fritid Har planerat in en weekend i Danmark nu i december. Den stora planen är att bara åka bort och ha det mysigt och strosa runt på...
Svar
19
· Visningar
452
Senast: Palermo
·
Tjatter Tyckte att det behövdes en sådan. Vad ska ni äta? Pyntar ni på något speciellt sätt hemma? Vad ska ni göra? Vad ska ni ha på er? Hur...
10 11 12
Svar
229
· Visningar
11 384
Senast: Habina
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 486

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg
  • DIY hästvård