ranch team challenge

Sv: ranch team challenge

4500:-per lag....
Hoppsan.

Jobbigt läge och risk för ond cirkel; ju färre deltagare desto högre behöver avgiften vara för att hjälpa till att täcka omkostnader och priser, vilket samtidigt fungerar avskräckande för potentiella deltagare. Inget unikt för hästsport ju, men icke desto mindre jobbigt. :crazy:
De som trots allt deltog verkade ha riktigt kul iaf, det både syntes på banan och hördes i eftersnack.

:D
Nåt skall man väl komma ihåg... jag tror för övrigt att jag och frun kan ha varit de enda(!) ditresta åskådarna specifikt för tävlingen, utöver släkt och bekanta till deltagarna.:grin: Möjligen i sällskap med en handfull andra, inte fler. Resten var nog strögäster, så att säga. Jag vet inte, men det kändes så igår när åskådarantalet pendlade mellan 40 och 80.

Ajdå!!!

Synd!! Skulle gärna ha setat där vid lägerelden i kväll!!!;)
Ja, temperaturen börjar sakta sjunka under 25 nu här nere i södern... :D Lägereld i ett avlägset och eget hörn av campingen låter väldigt tilltalande, men alla 17-18-åringar svinpackade redan vid åttasnåret på kvällen (och återigen - eller möjligen fortfarande - vid öppningsdags idag) avskräcker från djupare kvällssamtal runt saloonen.:grin:

Ja, temperaturen börjar sakta sjunka under 25 nu här nere i södern... :D Lägereld i ett avlägset och eget hörn av campingen låter väldigt tilltalande, men alla 17-18-åringar svinpackade redan vid åttasnåret på kvällen (och återigen - eller möjligen fortfarande - vid öppningsdags idag) avskräcker från djupare kvällssamtal runt saloonen.:grin:

Du DET lät mindre tilltalande!!!!:eek:

Jag har en bild av seriöst intresserade westernmänniskor som sitter runt elden (fast kanske inte i denna hetta:p) och pratar om väsentligheter, dvs hästar!!!!:angel:

Du DET lät mindre tilltalande!!!!:eek:

Jag har en bild av seriöst intresserade westernmänniskor som sitter runt elden (fast kanske inte i denna hetta:p) och pratar om väsentligheter, dvs hästar!!!!:angel:
Jag är helt övertygad om att det är precis vad som sker, och just i lagom avlägsna delar av campingen. :)
Vi har varit på HC totalt tre dagar nu i sommar (en dag på RHC och två dagar nu på RTC), och har utifrån de tre dagarna identifierat tre huvudsakliga besökargrupper. Dels småbarnsfamiljer, helt utan westernattiraljer förutom barnens knallpulverpistoler. I princip total nykterhet, åtminstone dagtid. Dels seriösa westernfetishister i helt underbara outfits, både dagbesökare och långliggare. Också synnerligen städade och påtagligt nyktra åtminstone dagtid. Dels ungdomsgrupper i 16-20-årsåldern, helt utan westernutstyrsel. Halvpackade rätt tidigt på dagen och skitfulla långt före midnatt. Vet inte riktigt vad de senare har där att göra faktiskt.

Tja omväxling förnöjer!!!!:angel:

Lagom långt ifrån det vanliga festivallivet!!! Borde väl DU veta!!:p

Jag är helt övertygad om att det är precis vad som sker, och just i lagom avlägsna delar av campingen. :)
Vi har varit på HC totalt tre dagar nu i sommar (en dag på RHC och två dagar nu på RTC), och har utifrån de tre dagarna identifierat tre huvudsakliga besökargrupper. Dels småbarnsfamiljer, helt utan westernattiraljer förutom barnens knallpulverpistoler. I princip total nykterhet, åtminstone dagtid. Dels seriösa westernfetishister i helt underbara outfits, både dagbesökare och långliggare. Också synnerligen städade och påtagligt nyktra åtminstone dagtid. Dels ungdomsgrupper i 16-20-årsåldern, helt utan westernutstyrsel. Halvpackade rätt tidigt på dagen och skitfulla långt före midnatt. Vet inte riktigt vad de senare har där att göra faktiskt.

Vi har varit på RHC alla åren och då varit på Saloonen på kvällen. Det var jättetrevligt de första åren, blandad hyfsat mogen publik, både westernfolk och lokala inföingar. Blandad musik men en del countrystuk.:)
I fjor tyckte vi att det var som vilket disco som helst och i år gick vi inte ens in då klientelet utanför bestod av den grupp du beskriver sist.:devil:
Eländigt om denna alkoholstinna åldersgrupp ska ta över även HC:devil:
För övrigt synd att det inte var fler deltagare på tävlingarna. Hoppas bara de inte ger upp utan kanske gör en endagars grej nästa år.

Hej Jag har pratat meden lagmedlem ur laget som kom tvåa och han sa de, Att nästa år MÅSTE du skrapa ihop ett lag de var sketa kul han hade fått blodad tand för att tävla nu. och de var ju ingen dålig prispeng till 2a platsen. 10pappdelat på 3, rätt schysst!
Jag tror de var för varmt för folk att stå där och sen spred sig ryktet tyvärr fort att de inte skulle bli nått och och de sen bara var 3 lag men de var igentligen 4 lag.
Dom ska flytta datumet till nästa år så de inte krockar med Hjoko. kommer inte ihåg vad dom sa för helg/datum.
Men dom ska satsa till nästa år med.

En kille som jobbar där nu han sa de att, de är mkt tjafs och stoj och stim på campingen nu då de börjar tryta i semester kassan och mkt fulla ungdomar härjar. (de sa han inte ordagrant men åt de hållet.)

hah... HC så här års är alltid PEST! tro mig.. jag har jobbat där.. Sista kaosruschen innan allas semestrar är slut, innan folk börjar flytta iväg till nya skolor och städer och allvaret börjar igen. Även personalen har en tendens att löpa amok eftersom högsäsongspersonalen ska firas av och kvar blir lågsäsongspersonalen och allmänt tråk.. Alltid, Alltid stök sista veckorna innan "lågsäsong"..

hah... HC så här års är alltid PEST! tro mig.. jag har jobbat där.. Sista kaosruschen innan allas semestrar är slut, innan folk börjar flytta iväg till nya skolor och städer och allvaret börjar igen. Även personalen har en tendens att löpa amok eftersom högsäsongspersonalen ska firas av och kvar blir lågsäsongspersonalen och allmänt tråk.. Alltid, Alltid stök sista veckorna innan "lågsäsong"..

En kille som jobbar där nu han sa de att, de är mkt tjafs och stoj och stim på campingen nu då de börjar tryta i semester kassan och mkt fulla ungdomar härjar. (de sa han inte ordagrant men åt de hållet.)

Kan förstå att det är typ Sista natten med gänget stämning den sista veckan. Men vi har varit där under Ranch Horse Classic dgarana alla åren och det är då jag märkte en stor förändring i år på antalet fulla ungdomar på camping och saloonen.
Detta är iofs en tendens man ser ute på stan också. Våra gamla vattenhål med mogen publik har helt tagits över av tonåringarna:devil:

jo.. märkte också av en viss stämningsskillnad på saloon i år vs tidigare år..

mkt ny personal det här året med, vet inte om det inverkar. Men vöerlag, överallt, känns det som om världen blir stimmigare och stojjigare, det håller jag med om.. absolut..

jo.. märkte också av en viss stämningsskillnad på saloon i år vs tidigare år..

mkt ny personal det här året med, vet inte om det inverkar. Men vöerlag, överallt, känns det som om världen blir stimmigare och stojjigare, det håller jag med om.. absolut..

Oj nu är det kanske trådkapning:o Men skönt (eller egentligen inte) att även en ung person märker skillnade å inte bara en gammal tant som jag

Oj nu är det kanske trådkapning:o Men skönt (eller egentligen inte) att även en ung person märker skillnade å inte bara en gammal tant som jag

*vissel* jo.. en aning.. för att återgå..

Jag är Sjukt sur för att jag missad RTC.. men jag får ta mig dit nästa år. *smiter iväg till tjattret igen*

Liknande trådar

Samhälle Jag funderar på att åka till Arninge en söndag (från Nyköping), när jag åker dit tidigt på morgonen (7-8-tiden) så är nog trafiken rätt...
2
Svar
26
· Visningar
1 741
Senast: Mia_R
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 620
Senast: Nepenthe
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 676
Senast: corzette
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka