ranch team challenge

Sv: ranch team challenge

Det verka int bli non Team Challenge.
Team Roping är avblåsed, ett par yahoo´s har boy-cote´d den.
I bästa fall en upvissing på den nya Team Roping Calf som RHA köp´d in för 75.000sk.
Arizona

*kl*

det är alldeles för mycket tävlingar som ställs in.
Ranch Trail cup
Ranch Team Challenge
Hjo ko...

:(

Oh der bli det vanliga tavling, bara ingen Team Roping som det var tänkt.
Arizona

Här kommer en hälsning från RHA: Ranch Team Challenge är ännu så länge INTE inställt. Sista anmälningsdagen är inte passerad, vi får se hur det blir nästa vecka!

Jag hörde detta idag.
Kom igen nu allihopa som tävlat teamsorting, ranchtrail,roping. Man behöver inte galoppera genom momenten utan bara tat lugnt och ta de bit för bit och hjälpas åt. Tycärr är jag inte hemma då så jag kan inte vara med och tävla. Lycka till allesamans.
Ge inte upp!
Jag höll i en revolver för första gången i mitt liv idag och sköt mitt i prick på alla fem ballonger och i morgon ska jag göra detta till häst. så tro på er själva bara. Kom igen nu.

Det verka int bli non Team Challenge.
Team Roping är avblåsed, ett par yahoo´s har boy-cote´d den.
I bästa fall en upvissing på den nya Team Roping Calf som RHA köp´d in för 75.000sk.
Arizona

Va f-n. Ställer dom in ALLT numera eller? Detta börjar bli väldigt trist tycker jag. :devil::devil::devil:

Senast ändrad:

Va f-n. Ställer dom in ALLT numera eller? Detta börjar bli väldigt trist tycker jag. :devil::devil::devil:

Tycka jag med, har varit på två tävling i år. tycka det var för många ouppfustrad häster och för mycket gnäl.
Idea med Ranch Team is Team Work, working cow´s and Team Roping.
Jag fick chance att prova den nya calven, den behöva stora batteriar och det krävs litte träning att fånga upp bak bennen, I´m not much of a roper men Jason är duktig på det.
Näckdelen är att den är en Höger Hand Roping Calf (huvudet bryter åt vänster), I am left handed!

Sist jag hör´t är det för få som änmalt sig.
Morgan Rik´s i Orabrå i hälg.
Avels Premiring i Svenjunga nesta vecka.
Arizona

Alltså.........
Ibland blir man förbluffad över hur mycket folk TROR.......
Saxat från RHA's hmsida:
"NEJ

Ryktet om vår död är betydligt överdrivet. Ranch Team Challenge är INTE inställt.

Klicka på loggan och läs det senaste."

Skulle tävlingen av någon anledning bli inställd, skulle ni kunna finna info om detta på RHA's hemsida tämligen omgående, är jag beredd att säga.

Ride on!
/Mike

Håller med du . Det är alldeles för många som tror har hört o så vidare i detta forum. Ska man ha reda på något får man leta där rätt info finnes.

Ja de är tydligen 4 lag nu men shit att man inte kan vara med de är ju faktiskt en bra pott med pengar att vinna.

Puttar upp den här tråden litet. :)
Vi skall dit o kolla, åtminstone i morgon fredag - kanske stannar till lördag om vi får feeling (tar med tält). Några fler härifrån?

Önskar att jag kunde, men jobbar tyvärr:cry::cry::cry:

Siktar på att vara med om dom kör nästa år:bow:, himla kul tävlingsform:laugh:

Nyss hemkomna från High Chaparral och Ranch Team Challenge, dallrande hetta i dagarna två och väldigt underhållande tävlingar för oss åskådare! :bow:

Tyvärr var inramningen inte helt optimal ur åskådarsynvinkel. Eftersom bara fyra (4) lag var anmälda tog varje gren rätt kort tid vilket innebar att det blev mindre än fyra timmar effektiv tävlingstid. Vi hade som sagt bokat rum och övernattade, och 3 tim 45 min tävlingstid inklusive prisutdelning blir ett rätt glest program om det sprids ut över två heldagar...! :angel:
För att locka en och annan ströåskådare som ändå är på HC med familjen funkar det kanske, men som tillrest publik specifikt för evenemanget blir det ingen riktig höjdare.
(Vi gissade att orsaken ligger i det glesa tävlingsdeltagandet, och att det kanske blivit för sent att omdisponera dagarna när deltagarantalet väl stod klart.)

Med det sagt var det ändå väldigt roligt att ha varit med om arrangemanget! En timslång uppvisningsdel med anknytning till firande av The National Day of the American Cowboy, med underhållande och intressant verbal guidning, var jättekul och lockade en hel del publik. De som valde att inte åka och titta missade en hel del tyckte vi. :)

Ja himla synd att inte fler var med!!! Verkade ju himla skoj, önskar att vi kommit så långt att vi kunde delta, men vi får satsa på kommande år, OM det blir någon mer gång!!!

Tror att avgifterna avskräcker en del, kan ju kanske vara idé att sänka dem och minska prissumman åtminstone tills tävlingen har etablerat sig mer...

Tror att avgifterna avskräcker en del, kan ju kanske vara idé att sänka dem och minska prissumman åtminstone tills tävlingen har etablerat sig mer...
Ja, prispengarna verkade rätt generösa - även om det förstås är motiverat med mer pengar för tremannalag än för inividuella vinnare. Hur hög var anmälningsavgiften då?

Liknande trådar

Samhälle Jag funderar på att åka till Arninge en söndag (från Nyköping), när jag åker dit tidigt på morgonen (7-8-tiden) så är nog trafiken rätt...
2
Svar
26
· Visningar
1 741
Senast: Mia_R
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 620
Senast: Nepenthe
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 676
Senast: corzette
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka