Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Om stoet gör det under en längre tid (flera dagar och mycket) så blir också råmjölken sämre. Om har ett sådan sto så bör man om det är möjligt tejpa upp spenarna så att man stoppar mjölken. Finns ett speciellt plåster som används mycket på kor som man kan använda till just detta.
En refraktometer är super och sedan ha lite råmjölk i frysen, finns frystorkad att köpa som är jättebra...
Om stoet gör det under en längre tid (flera dagar och mycket) så blir också råmjölken sämre. Om har ett sådan sto så bör man om det är möjligt tejpa upp spenarna så att man stoppar mjölken. Finns ett speciellt plåster som används mycket på kor som man kan använda till just detta.
Jag kommer till dig när våran har fölat, är det okej?
Så har ju jag uppfattat det och man kan bara klippa bort en bit som sedan bara direkt kan fästas på ett sår utan att skada såret och utan att man ska behöva linda det runt ett ben ?
Det bandage jag fick ser ut som snögg men sen när man lindar det så funger det som en vanlig klister linda och har ingen uppsugningsförmåga och det har väll snögg också om jag förstått saken rätt ?
Hoppas ni förstår min förklaring , får fortsätta forska i detta
Mia
Synd att man inte kan ta råmjölk i från en ko o ge till fölen, dom har ju oftast mer mjölk och bättre kvalité när dom har kavlat sisådär 3-4 ggr