Ramdiskussion och GÄRNA annat med...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ramdiskussion och GÄRNA annat med...

Ha ha, jag ser ingenting

Du och Malin , kom igen nu BARA filmer med prickar och totalt mörker VAD är det här

Äh det är bara en spärr mot din dator:p

Ja ja jag sa ju att det var dålig kvalitet, men jag försökte i alla fall, eller hur:rofl:

Även till Malin: Jag såg fö när jag tittade på datorn att hon ser mer ut som gunghästgalopp (a la anlag för - terre a terre!!) på photobucket än i datorn pga alla steg blir kortare - även i galoppen:angel:

En häst i min smak i allafall ser det ut som :D

Jaså DET såg du:cool:;)

Ja jag måste erkänna (självfallet motvilligt:devil:) att du nog skulle göra henne mer rättvisa..... Hon är i min smak också, men tyvärr motsvarar inte alltid ens talanger det man gillar, måste man nog konstatera.

Jag ska ändra inställningarna i kameran om jag lyckas hitta rätt på det, och återkomma!

Jättebra övning, tror det är en övning jag verkligen skulle ha nytta av just nu. När du rider innanför bommarna, när du skulle rida ganska nära de, tycker du att du får hjälp med inramningen då? Eller e hon inte tillräckligt medveten om bommarna för att få en "yttersida" gratis liksom?

Nej på hennne fungerar det mer så att det blir svårare, hon är enormt medveten om dem och när hon är på detta humör undviker hon helst att komma nära det mesta:cool: Hon vill ha avstånd tilll dem så det blir svårare att få yttersidan, hon drar sig inåt, och det är där jag använder för mycket innertygel och om man såg det i bättre format o storlek skulle man se att det blir omedelbar effekt när jag slutar med det:o

(Fast eftersom hon alltid ska ha sista ordet i det mesta så sladdar hon till rejält en extra gång innan hon spårar och böjer bättre)

Man ser (med förstoringsglas...) hur hon också stannar upp och tycker tränaren (och framförallt hunden.....:mad:) står lite nära när vi passerar.

Om jag har för mycket att tänka på glömmer jag att ligga före, annars hade jag sett redan när vi vände upp mot tränaren där att öronen visade vad hon tänkte och petat till henne lite så hade vi fått tillbaka fokus. Det är så det fungerar ungefär. Känns som om man behövde vara en bläckfisk ibland med tentakler och armar och ben överallt.....

Ledsen att allt syns så dåligt för det är ganska underhållande tror jag just det här passet.....om man pratar om att försöka hålla kvar inom ramen:angel:

*delvis kl och spinner vidare lite*

Du skrev om att din häst gärna spänner sig och sedan petar ut bogen, skrattade igenkännande då fast min gör tvärt om.

Petar ut bogen först, sedan låser sig högt och ALLT är farligt.

Hade denna tråden i bakhuvudet igår när jag red. Red ut, glashalt överallt utom på ett par grusvägar. Tyvärr går det ju inte att be om fart då och få ett sug mha det. Men så här gick det:

Hästen gick i vänster "sluta" eller ja rumpan till vänster och kroppen låst i böjning till vänter med huvudet halv högt.

För att få in höger bog fick jag vrida om höger knä/höft samt tryckta fram vänster bettring och lirka höger bettring. Lägga över lite mer tryck i höger sittben men inte tyngd.

Fick till det efter ett tag så jag kunde böja åt bägge håll även om det satt långt inne (något var väldigt farligt på vänster sida i ca 20 min tyckte hästen...).

Känner yes nu kan jag börja rida mer finlir känna efter hur mycket kraft jag har i vardera bakbenet. Men se, då provar han frysa fast. Det blev ju jobbigt!

Tvärnit, hyfsat jämt fördelat på alla fyra benen dock, men med nacken/halsen stenhårt låst i högt läge och ryggen som en hängmatta (känner inte hundra i ryggen men den måste vara hängmatta).

Sedan kommer vi till 30 minuters ofrivillig träning på fokus- att få honom att komma ihåg att jag sitter på ryggen. Meh! Vi kommer fram två steg sedan fryser häst:devil: igen. Enda sättet att få kontakt var att böja halsen åt bägge håll och väcka honom och sedan kunde man kanske få fram honom två steg. Sucka!

Han sätter sin ram kort kort fram, lång bak och snett ut åt höger fram och vänster bak.

Jag sökte ram bak (få med lika mycket driv i bägge bak) så att jag skulle ha något att rikta sidoramarna efter. Fram fanns inget, han kortar av släpper allt fram eller så tar han och hänger sig. Men får jag hans bakben under mig så jag har koll på dem så får jag iallafall någonting och kan då påverka iallafall.

Jag skulle vilja ha en fokusknapp som den Cesar Millan har när han gör en touch på hundarna. :idea: Provade faktiskt att knacka på manken och det fungerade ibland...

Tycker både den här tråden och den om de billiga filmerna ger mig inspiration att förkorta momenten, att det "ska hända mer" när vi är på banan.
Tyvärr har jag ingen film på oss men jag uppskattar verkligen att det finns andra som lägger ut.
OT Såg på Nat Geographic Chanel idag ett program om hur en OS-häst i fälttävlan, som blivit stressad fick hjälp av den mest kända brittiska TT-mänskan (Tellington nånting), vilket var väldigt intressant apropå spända hästar. Kanske går det att se programmet igen på deras hemsida. Fick intrycket att det kommer varje onsd framöver, tror det var kl 19.30, på svenska hette det nog djurpsykologen. Sorrrrrrry mkt OT

Jag skulle vilja ha en fokusknapp som den Cesar Millan har när han gör en touch på hundarna. Provade faktiskt att knacka på manken och det fungerade ibland...

Ha ha ja, det vore kanske inte så dumt:D

Jag brukar lägga till en skänkel och det är där jag måste bli lite alertare själv att känna vilken bog som kommer att tryckas ut för att skapa lite frihet att agera, och alltså var jag ska påminna om att "hallå, jag har koll där:angel:"

Kul att fler bidrar med sina erfarenheter och att många läser diskussionerna!!

cristobal:

Det låter som ett intressant program:bow:
Men jag tror ofta inte spändhet är ett tecken på något utan en läggningsfråga många gånger om inte hästen stressats tex, det blir ju en annan sak.
Denna är född sån här, jag har ju sett henne sen hon var liten. ) Hon är en enormt härlig personlighet med stark integritet och mycket nöjd med sej själv så man får helt enkelt ta det som det är!

Jag kanske låter som att denna häst alltid är spänd. Men det är inte riktigt så, utan det är ju det jag skriver om, för det är då hon blir svårpåverkbar så otroligt. Eller ja, hur jag ska förklara det, det handlar om kombinationen av hennes personlighet och stora känslighet och kvickhet. Svårt att beskriva så här. Helt underbar tycker jag, trots vad jag skriver om henne:rofl: Kanske snarast att jag tycker lite mycket om läggningen och därför för ofta överser med när det blir olydnad......

KL

Apropå hundar:

Det här med ram handlar ju som precis allt annat om grundlydnad väldigt mycket. Jag jämför med min smarta hund tex :angel:

Jag slarvar tex med ordet "hit" till honom. Han kan om man slarvar på två gånger eller så tolka "hit" som att lyfta på huvudet och visa att han hört.........

"Hit" betyder komma och sätta sej fot intill mej. Det vet han. Men om jag blir slarvig provar han om det kan betyda lite mindre.......komma halvvägs, gå några steg, eller bara - titta upp.....eller inget alls:cool:

Undra på att hästen blir sur om jag säger "plocka in den bogen" och plötsligt menar hela bogen och hela tiden, om jag tidigare eller vissa dagar nöjt mej med "plocka in halva bogen" en liten stund - ungefär....

Eller att halvhalten betytt att t o m inget svar alls fått passera:cool: för att jag varit upptagen med annat i tankarna... Medan andra dagar krävs svar på en gång. :eek:

Tycker både den här tråden och den om de billiga filmerna ger mig inspiration att förkorta momenten, att det "ska hända mer" när vi är på banan.
Tyvärr har jag ingen film på oss men jag uppskattar verkligen att det finns andra som lägger ut.
OT Såg på Nat Geographic Chanel idag ett program om hur en OS-häst i fälttävlan, som blivit stressad fick hjälp av den mest kända brittiska TT-mänskan (Tellington nånting), vilket var väldigt intressant apropå spända hästar. Kanske går det att se programmet igen på deras hemsida. Fick intrycket att det kommer varje onsd framöver, tror det var kl 19.30, på svenska hette det nog djurpsykologen. Sorrrrrrry mkt OT

Fortsätter lite OT:ande...det står ju faktiskt GÄRNA annat oxå :idea: haha

Finns ju en video där hon (Linda Tellington-Jones) är i Tyskland med Balkenhol och Nicole Uphoff och behandlar hennes hästar inför tävling. Tydligen är TTEAM väldigt stort i Tyskland å ingår tom i den tyska hästskötarutbildningen.

Ganska informativ film där man ser den direkta nyttan och att det faktiskt inte är så "konstigt" som man kan få intrycket av när man läser böckerna. Sen e hon ju jäckligt käck i sin lilla skärmmössa å sina thights med hästar på också :D

delvis kl (spinner vidare på det du skrev om din hund och jämnställer det till häst) står att jag svarar buffy men till flash

( vet att jag redan kanske nämnt detta :o )
När det gäller ramen fram och då mest bogarna, får jag en känsla av att hästen alltid försöker hitta den öppna dörr som ges och när man väl stängt den så slappnar den av och då frustas det.
När väl bogarna är på plats och jag kan få en ordentlig spårning tänker mig då att vägen är fri för motorn bak och kan börja arbeta med genomsläpp, lösgjordhet.

Om ett bakben hamnar utanför ramen så brukar jag fråga mig om jag fått igång motorn, brukar snabbt kunna åtgärdas med tex tempoväxlingar med öppnatänk på rakt spår.
Nu har min pålle mycket egen motor och det är en stor hjälp.
Rider jag andra så är det ett måste att jag själv får hästen att alltid tänka framåt och inte bli en bakåtsträvare...

Flash- om jag omvandlar mitt tänk till vad jag läst i denna tråd om din och andras hästars ofokus och det sista om det du skrev om din hund så tänker jag så här...
Alla individer ifrågasätter ram, lydighet genom att testa.
För de allra flesta behöver man bara stänga dörrar och tom kunna vara lite okonsikvent ibland utan att man tappar ledarskap/samarbetsförmåga.

Sen finns där de individer som ständigt ifrågasätter och där måste man vara konsikvent och behålla lugnet då all frustration/ilska gör att man förlorar lite av den ledarskap/tillit man försöker bygga upp.
Svårigheten är att tydligt sätta gränser för dessa individer och själv vara helt fokuserad, balanserad.

Nu kommer jag flumma ut lite :angel: känsliga personer rekomenderas att sluta läsa nu :D
Om jag har mycket runt mig och inte lämnar stress eller problemen innan jag kommer till stallet ger jag min pålle en anledning direkt att ifrågasätta och ibland blir det stora sk *bråk*
Vi kan fajtas en stund men så fort jag kan fokusera själv, stänga dörrar så brukar det lösas ganska snabbt.

Hur jag än tänker i dessa banor så kommer jag tillbaka på en ledarskap, samarbetsförmåga till den individ jag hanskas med och själv kunna hålla fokus.
Sen finns skillnader på olika individer val, sto men jag tänker mig en grund som jag alltid försöker att utgå ifrån.
Eftersom hunden oxå är ett flockdjur, icke verbalt djur som läser, kommunicerar med kroppsspråk såsom hästen tänker jag lika där.
Vara fokuserad i nuet och inte låta tankarna löpa amok...dom kan läsa in när vi genom kroppshållning mm inte är i balans.
Hästen kan redan när vi hämtar den i hagen se på vårt rörelsemönstret om vi är stressade tex.

Nu har jag oxå skrivit telefonbok...kontentan blir nog dock att djur uppfattar våran energier, balans väldigt snabbt och vi kan själva lära oss att kunna kontrollera vårat egna kroppsspråk, hållning och mentalt hålla borta privata problem, stress när vi umgås med dom.

Ibland är det helt ok med telefonkataloger:p

Ja hunden är ett mycket jämförbart djur:D Det var därför jag tog det som exempel.

Sen finns där de individer som ständigt ifrågasätter och där måste man vara konsikvent och behålla lugnet då all frustration/ilska gör att man förlorar lite av den ledarskap/tillit man försöker bygga upp.
Svårigheten är att tydligt sätta gränser för dessa individer och själv vara helt fokuserad, balanserad.

Visst är det så. Den lilla hingsten jag tagit mej an så gott jag hinner är en helt annan sort, tex. De allra flesta är en helt annan sort än lilla pippi-lottan.....i själva verket. :rofl:

Egentligen är det kanske inte så svårt. Problemet är när de är så smarta att dom räknar ut sätt att inte behöva göra så mycket - om dom inte vill. De upptäcker minsta lucka i konsekvensen:cool: Men är man konsekvent och försöker att ha en linje och inte blir frustrerad så är det kanske inte så svårt. Men man måste verkligen vara konsekvent då. Orka vara konsekvent.

Om jag har mycket runt mig och inte lämnar stress eller problemen innan jag kommer till stallet ger jag min pålle en anledning direkt att ifrågasätta och ibland blir det stora sk *bråk*

Ja absolut, fredagar, tex, man är trött efter jobbet, vill hem, det är dagar man borde bara rida ut.......Men det är ju mörkt:cool:

Men det kan också vara att pållan vilat en dag, att marken är hårdfrusen i hagen och det är säkrare och roligare att "leka" på bra underlag - som i ridhuset:angel:

Idag är det fredag, jag har jobbat, var splittrad i stallet redadn från start och ja jag känner mej som en totalt gråtfärdig, värdelös ryttare och det beror inte på att det blivit bråk för det har det inte, men "bara" att jag saknade förmågan att ligga före och öht göra något rätt, som det känns,:crazy: Bara helt hopplöst där jag inte kom till någon riktigt bra ridning alls, mycket trängande med bogar främst vänster, mycket skjuta på, sladda ut bakben, glida ur ramen, eller snarare kom inte in i nån ram alls och jag kände mej mest handfallen och gjorde inte mycket rätt:cry:

:)Läsvärt inlägg!

Tycker också det e en god ide att rida fram före man rättar frammen på baken, fast jag gör det ju delvis (till stor del) för att checka mig själv också. Men det har jag väl redan sagt tror ja :)
Däremot tycker jag det är svårt med hästar med mkt egen motor (även om fördelar överväger nackddelar) att det är lätt att ta till en förhållning i onödan när man försöker förvalta energin. Och att man (jag iaf :D) skapar spänning istället för att lösgöra, pga dålig tajming. Blir kvar för länge.

Annars tycker jag din senare del av inlägget hade rätt stora likheter med mackans bra funderingar om fokus. Fast det var väl i Attityd till häst-tråden tror jag. Rolig läsning att ta del av i båda fallen iaf.

Nu verkar denna tråd på fallrepet rejält och inte blir det kanske bättre efter detta inlägg.........men titta är valfritt

Men citerar mej själv:
Idag är det fredag, jag har jobbat, var splittrad i stallet redadn från start och ja jag känner mej som en totalt gråtfärdig, värdelös ryttare och det beror inte på att det blivit bråk för det har det inte, men "bara" att jag saknade förmågan att ligga före och öht göra något rätt, som det känns, Bara helt hopplöst där jag inte kom till någon riktigt bra ridning alls, mycket trängande med bogar främst vänster, mycket skjuta på, sladda ut bakben, glida ur ramen, eller snarare kom inte in i nån ram alls och jag kände mej mest handfallen och gjorde inte mycket rätt

Jag hade faktiskt kameran på den dagen - på samma sätt som innan men hade gjort om inställningarna för formatet i alla fall. Sen orkade jag inte ens ladda upp på datorn eftersom det inte var så kul att se..... Och suddigt och hackigt dessutom, jag vet...

Det syns nästan inte alls, men OM man får upp större bild så kanske.....Här är alla exempel på att ta sig ur ramen. Sladdandet, hackandet, köra upp nacken, kraftfullt trycka mej åt vänster (vilket inte är svårt:crazy:) jag hinner inte med och blir ett tag irriterad (som syns:o) på att hon trycker mot vänsterskänkeln. Efter den korta diagonalen (syns lite på slutet) står hon emot och vill skygga för den stora porten som låter (det blåste). Ja, i stort sett ingår det mesta......Orkade bara ladda upp detta lilla, som exempel, för dem som ev vill se.

Jag har svårt att hänga med, blir fast i inner i vänstervarvet särskilt, (syns rätt väl på hästen....) hamnar åt vänster, och blir ostabil....ja ni ser...

OBS! Jag har stor vit kant framtill på fårskinnsvojlocken så det är inte mina knän som dras upp SÅ mycket som det ser ut!!

Hur man undkommer ramen

Jag måste säga att sista dagarna har det varit skillnad, lite varmare i luften, mer springa i hagen, jag har ridit mer, t o m hoppat lite, osv. Då är det inte lika mycket trassel som dagar som på filmen. Har även tagit mej för att tömköra en del före passen och det är bra:bow:

Ja, nu har ju jag hängt ut mej så det räcker och jag LOVAR att inte återkomma med film innan jag har en filmare på plats:rofl:

Senast ändrad av en moderator:

Nu verkar denna tråd på fallrepet rejält och inte blir det kanske bättre efter detta inlägg.........men titta är valfritt

Kan det vara för mitt fluminlägg :angel:

Jag har faktist inte följt denna tråd riktigt...har inte kunnat se filmerna.
Fluminlägget förträngde jag så fort jag tryckte på *skickaknappen* :D men jag kan väll försöka hjälpa till att hålla liv i den.

Den sista filmen kunde jag se en del på och kan förstå att dessa fredagar kan ställa till det....jag brukar försöka göra annat dessa dagar, tömkörning är bra då det absolut inte hinns att tänka annat, om jag inte fokuserar 100 då så får jag tugga ridhusunderlag :mad:
Tappa INTE självförtroendet ! Den attityden kan pålla läsa oxå....mentalt rider jag alltid som kyra :angel:
Bättre att göra annat som sagt eller ett kort men intensivt ridpass ?

Spontant återkommer jag till snabba övergångar som jag tidigare skrivit när det gäller stoet. Gör du detta i framridningen ? fortsätter du med detta när hon börjar strula ?
Jag skulle aktivera så pass mycket att hon inte hinner hitta på hyss...trötta ut henne med massor med korta övergångar, olika rörelser i en rask takt och när hon börjar vänta, lyssna kunna fortsätta med ram och vidare lösgjordhet.

buffy_

Roligt att du tyckte det var läsvärt :)

citat buffy_
Däremot tycker jag det är svårt med hästar med mkt egen motor (även om fördelar överväger nackddelar) att det är lätt att ta till en förhållning i onödan när man försöker förvalta energin. Och att man (jag iaf ) skapar spänning istället för att lösgöra, pga dålig tajming. Blir kvar för länge.

Skrev lite om detta i tråden *lära in sluta.. jättelätt att i ren självbevarelsedrift att kortahals, hänga kvar i handen då min oxå rör sig stort.
Knepet är att kunna få hästen att vänta i en eftergift och då behövs det styrka och för mig, bra tajming mm, som du skriver och det är INTE lätt men jag rider hellre häst med motor.
För mig är det en förutsättning för arbete att hästen bjuder framåt.

citat buffy_
Annars tycker jag din senare del av inlägget hade rätt stora likheter med mackans bra funderingar om fokus. Fast det var väl i Attityd till häst-tråden tror jag. Rolig läsning att ta del av i båda fallen iaf.

Tror jag får läsa den tråden. Kanske fått mer gensvar om jag medverkat där ;)

Åh DM du har rätt!

Jag brukar råda andra att rida som du säger, med de här övergångarna mm :rofl: och när jag känner mej inspirerad själv så gör jag ju det numera. Men såna dagar som på filmen tex så är det som om min energi försvinner redan från start, jag blir hafsig, ofokuserad, känner mej dålig och blir oplanerad i ridningen, med nån känsla av att ha gett upp från start.:crazy:

Tror många känner igen det, faktiskt. Normalt rider jag ut såna dagar och njuter istället, och hästen kan få busa lite, då piggar det bara upp:angel:
"Normalt" brukar dessutom galopparbete ute, gärna lite ökningar, leda till mer lösgjordher redan från början och en helt annan utgångspunkt om man sen går in i ridhuset och jobbar!

Men med det tråkiga underlaget, mörkt o stenhårt o is så har det inte varit ett alternativ. Att tömköra hade varit bättre. Stoet har varit svår att tömköra innan ridning när hon är på det här humöret. exploderar lättare okontorllerbart och har bla skurit upp sej i kronranden med en brodd en vinter...Det rä lättare att kontrollera sånt från ryggen.

MEN, det fungerar bättre numera så jag borde verkligen ha tömkört den där dagen istället, det är ju helt klart. Jag la mest in filmen eftersom man ser olika varianter av ryttarefel och häst som "undviker" att gå in i ramen i kombination.
Man kan ju också se det som att hon inte fick en chans,:angel:. :crazy:

Och nej, ditt inlägg var inte det som tog bort intresset, snarare mina värdelösa filmer:rofl::o

Det är lätt att vara efterklok och det menar jag som en peppning !
Så fort jag hamnar i en rörelse el liknande där jag inte räcker till som ryttare är det så viktigt att mentalt *nolla* ..börja om från början och kunna göra det bättre.
Om jag inte hade det tänket så skulle jag aldrig klara att tävla.

Är säker på att du kan aktivera henne...sett det i andra videos. *bow*
Det är bara att ta nya tag...nolla ! *ideasmiley ;-)*

Så hur märker ni att hästen har sluppit ur sin ram och hur korrigerar ni det?

Hur märker ni att hästen böjer sig i kroppen falskt och hur korrigerar ni det ?

Nu har inte jag varit här på evigheter,

men det slog mig idag

hur dum är jag :grin: ?

För kvittot på att man böjt hästen korrekt är ju att den släpper halsen och lättar på innertygeln - det är ju därför man böjer den :angel: för att den skall släppa till sin överlinje *slår sig för pannan*
Hur dum är jag :angel:

Ibalnd går man över ån efter vatten - både vid ridning och i skrift...

Jag har inte tid att ta igen tråden - men håller med Muppen här ovanför

När man tappar det är det ju bara att börja om från början och lägga tillbaka bitarna igen. Förhoppningsvis tar det längre tid innan man tappar dem igen:crazy:

KL igen
Sedan så rent allmänt så eftersom jag är jag - så vill jag mena att visserligen så har hästen sin rörelsemekanik och sitt val att röra sig- men så länge man inte behärskar att kontrollera sin egen mekanik och verkligen sitta kvar på mitten oavsett om hästen vill trilla på någon bog - så är det lönlöst att jaga bogar tex för då får man inte göra annat. ( inte riktat till ngn speciell - jag har som sagt bara läst det sista inlägget - och det första)

Någon skrev att; bara för att hästen tapapr balansen - så behöver man inte följa med.

Det gör jag ibland givetis - med det är min ambition att låta bli. Och att bli medveten om vad som händer och varför

Det finns ett bra uttryck på Engelska - Either the horse takes you - Or you takes the horse

kanske kan man översätta

Antingen tar hästen med sig dig, eller så tar du med dig hästen ( med ditt säte då försåss)

För att börja kunna "ta med sig hästen" tror jag man måste träna sin egen koordination länge. För i min värld så är kroppshantering = Ramen

My "take" on the subject

Nej då det är ram åt alla håll som gäller här :D Min ena häst han försvinner ju uppåt ur ramen och nästan aldrig åt sidorna.

Hur menar du då? Uppåt med halsen?

eller reser den sig :D ;) eller skjuter rygg :eek:

skojjar

För kvittot på att man böjt hästen korrekt är ju att den släpper halsen och lättar på innertygeln - det är ju därför man böjer den :angel: för att den skall släppa till sin överlinje *slår sig för pannan*
Hur dum är jag :angel:

Men va roligt att ha nån att diskutera med :love:
Jag tycker inte att det är så lätt men det beror väll på vilken böjning du menar ?
Jag ser fram emot en fördjupning !

Är du inne på spårning i volt eller öppna ?

Lite OT men kom att tänka på när jag för många år sen skulle rida min kompis stora häst.
Tänk er att hoppa upp på en tjock liggande timmerstock.:eek:
Tog tygeln o hästen gick i fri form.
Kramade på v.tygel o det enda som rörde sig var mungipan.:crazy: Provade samma med andra- samma "respons".
Red den ett tag o den vann sina första starter i lätt klass o blev placerad i MSV.
Så visst går det att få till stockar:grin:
Det jag tyckte var svårt var med formen pga dess långa hals. Var ej van vid sdn.

Var därför impad av Wetano som reds i en ypperlig form- med lång buren hals:bow:

Jag börjar att se dåligt o ser fasen ingenting vad som händer på filmen:o

en sak ser jag... att jag skulle vilja få henne mer rörlig- med fiskpassageträning.

Jag kan visa dig- om du vill:cool:
Det övriga kan du bäst själv:bow:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hästen som är 8 år uppvisar inga rörelse avvikelser under longering och är generellt på bra humör i hantering i stall. Däremot uppvisar...
Svar
17
· Visningar
1 542
Senast: Liten
·
Hästmänniskan Det börjar bli dags för mig att leta efter en ny häst och jag undrar om ni har något tips på en ny ras som skulle passa mig. Jag är...
Svar
19
· Visningar
956
Senast: ufot
·
Dressyr Jag har följt vc-finalen i dressyr noggrant. Det gav mig en bitter eftersmak. 90 % av ryttarna red som "kapten krok" dvs med...
2
Svar
35
· Visningar
4 365
Senast: super
·
Kläder & Bli fin Inspirerad av tråden om sportbh för stor byst, hoppas jag att någon sitter på ett bra tips om en sportbh med spänne i ryggen. Jag är...
2
Svar
31
· Visningar
1 339
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar