Rambo duo...

Sv: Rambo duo...

Jag har ett vanligt Rambo Original vintertäcke. Och det är det bästa täcke jag någonsin haft!!! Inte ett enda skav på hästen efter daglig användning hela förra vintern. Aldrig att något spänne går upp och inget trasigt!!! Och då är min häst ung o livlig, springer bland träd o annat... Så jag kan varmt rekommendera Rambo :banana:

jag har ett vanligt Rambo, vintertäcke! de e super! tycker alla Horseware täcken e väldigt bra. har aldrig vart med om en häst som fått skav av dem. jättebra passform!

Eftersom duo ligger över Supreme är det nog dyrare och mitt Supreme Turnout kostade för två år sen 3'500,- men det är det värt!
Inte en skråma och när det regnar/snöar rinner allt bara av. Deras impregnering är oslagbar!
Har även ett Rhino Wug, ett Amigo regn, ett Rambo Insulator, sålde precis ett Flybuster, har haft ett Rambo Wug + m.fl.
I år ska jag köpa ett Rambo Jumbo Stable, Rambo fast med Rhino-knäppning fram.
Ska även inhandla ett Rambo Cotton Cooler, underbart snyggt täcke.
Jag älskar verkligen Horseware-täckena, det är dom enda täckena som verkligen håller i ur och skur. Det är värt att lägga ut pengar på dom!

Av alla återförsäljare jag har kollat med har de inte kommit in till försäljning ännu så troligen är det inte så många som kan komma med ett utlåtande... :smirk:
Yttertyget är ett 100g täcke och innertäcket är på 300g. Dessa kan alltså tas ifrån varandra och på så sätt bli ett bra året runttäcke.- kanske inte mitt i sommaren då. Dessutom är det ju lite enklare att tvätta dom också.
Det enda jag kan klaga på är att innertäcket inte är med V-knäppet- men om man har dom ihopsatt så är det ju det...
Dessutom gillar jag wugmodellen bättre än helhals- men det är ju en smaksak.
Jag kan dock rekommendera alla andra produkter från HW så varför skulle inte denna vara bra.
Billigaste stället jag sett kostar 2998kr (140cm och ner) 3198kr 145cm och uppåt. 10% rabatt på första köpet!

Klurar på vad jag ska köpa för täcke till nya hästen. Hon kan ha 135 men de är lite tighta i bogen. Mest akut är det med ett regntäcke till hösten men även ett vintertäcke behövs så småningom.

Frågan är om jag ska köpa ett regntäcke och ett vintertäcke, eller om jag ska slå till på ett Rambo duo och få båda i ett.

Fast om jag gör det så är det ändå samma yttertyg som ska hålla hela hösten, vintern och våren. Köper jag två blir slitaget mindre per täcke. Just nu lutar det åt ett svea sverigetäcke regn (på rea) och ett Shire vintertäcke. Fast det är ju lockande med ett Rambo, men det får nog bli ett annat år, 2700 kr är väl mycket mycket pengar för tillfället, .

När jag har mitt rambo på tvätt, tar ju ett tag att torka... så brukar jag använda HW insulatortäcke och rhino regntäcke ovanpå. Väldigt skönt att bara kasta in skalet i tvätten när det är lerigt.... Insidan blir ju inte alls lika smutsig...
Men du sliter inte ut ditt rambotäcke på många år... jag lovar. Det är värt investeringen... amigos är ganska trevliga också. Men båda mina är sönder i innerfodret. Det ena läcker vatten, det andra aldrig. Fråga mig inte varför...

Nån gång blir det nog ett Rambo (sugen) men för i år har jag bestämt mig för att pållan får klara sig med de täcken som finns även om de är aningen små och så köper jag ett Shire vintertäcke i 2000 denier (bör hålla bra) och sen får jag se till våren om det blir ett regntäcke då.

Liknande trådar

Utrustning Jag har ett Rambo summer series, ett Rambo airmax cooler disc och ett rambo protector disc. Alla rambo och med disc front, samtliga... 2
Svar
26
· Visningar
1 498
Senast: ako
·
Utrustning Erfarenheter, tankar eller jämförelser kring Rambo Micklem Comfort Girth eller Eric le Tixerant? Väger mellan dessa två främst. Har...
Svar
3
· Visningar
427
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 847
Senast: Görel
·
Utrustning Är det någon som har selen Drive out Duo Plus? Är ni nöjda? För- och nackdelar? Ska mäta lite i helgen och kanske klicka hem en sådan...
Svar
0
· Visningar
343

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Mellanpudel
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Tillbaka