Passform olika Horseware täcken?

Jag är väl mest ute efter vilket täcke jag ska köpa, har idag helt andra utetäcken och de glider åt alla håll. Köper hellre ett Rambo-paket och *VET* att det passar och lägger mycket pengar än något annat som inte sitter bra eftersom det har jag redan. Men om amigo med disk kan fungera så är det ju kanske ett billigare alternativ.

Det enklaste och billigaste är nog att hitta ett du tror på begagnat och testa först. Rhino Wug verkar vara som sytt efter min häst och nu ska jag testa Amigo Wug också som såg exakt likadant skuret när man jämförde samt på hästen men har inte använt det ännu. Båda är med v-front. Han är inte direkt smal i bogen men däremot vill allt glida bak, Rhino Wug stannar kvar framme. Köpte ett Amigo med discfront för att få ett täcke med avtagbar hals till rimligt pris (för snöstorm typ, dvs inte standard vardagstäcke) men det sitter inte alls bra utan ett täcke under.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Blev till slut tvungen att skaffa mig ett användarkonto efter att ha läst på forumet i det dolda i en halv evighet 🙄 Det som...
2
Svar
20
· Visningar
2 247
Senast: blayenka
·
Utrustning Måste köpa nytt flugtäcke då det jag köpte senast inte blev bra. Men jag är osäker på storleken. Jag har flera HW täcken i storlek 140...
Svar
10
· Visningar
1 283
Senast: MiniLi
·
Utrustning Måste köpa ett nytt Rambo summer series i större storlek. Hästen Har ett 145 idag där nästan halva rumpan sticker ut 😆 Jag har bytt ut...
Svar
15
· Visningar
1 368
Senast: Lollitza
·
Utrustning Hjälp mig spåna. Jag använder Horseware, deras utbud passar min täckesfilosofi. Men om ni har andra tips som ger mig Halvhals...
2
Svar
35
· Visningar
3 869

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp