Rallylydnad

G

glee

Tror det var i senaste hundsport jag läste om rallylydnad och blev intresserad.. det verkar jättekul och jag tror det skulle passa Selma perfekt :)

Vi hade ju tänkt börja med agility men eftersom Selmas korsband gick sönder så blir det nog inte så.. Rallylydnad känns som ett lite roligare alternativ till den vanliga lydnaden.

Finns det någon här som håller på med rallylydnad?
 
Sv: Rallylydnad

Nej inte egentligen..men jag behöver coacha och peppa en jävla massa ibland när vi tränar lydnad..;D

Om jag inte misstagut mig är det väl det som är själva grejjen?
 
Sv: Rallylydnad

Ja man får ju prata med hunden och säga kommandona flera gånger utan att det blir avdrag.. Och så tar hela "programmet" 2-3 minuter.. Jag tror det skulle passa min hund jättebra eftersom hon tröttnar så snabbt :)
 
Sv: Rallylydnad

det tror jag med, jag har ju ökat mina toleransnivå ganska bra nu, men jag får hela tiden "hejja på" iom att det är rasermed noll will to please i..Jag tycker definitivt du ska prova! Allt ska ju vara en lek.
 
Sv: Rallylydnad

Tycker också det verkar kul, särskilt som man ska ha hunden kopplad i första klassen (dvs. även om koncentrationen försvinner för en sekund så kan hon inte sticka) :D .
 
Sv: Rallylydnad

Vad har du för ras?

Ja, ska leta lite och se om det finns nåt i närheten av mig. Synd att det inte är en så stor sport, kan nog bli svårt att hitta :(

hemlig: koppel behövs ju inte om man får gå och säga "tuggben, tuggben.." :D
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag är hundlös för tillfället och det är så galet tomt. Saknar en fjutt att dela livet med, helt enkelt. Just nu är det tyvärr inte...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 376
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej, Ytterliggare ännu en vilken ras tråd men tänkte kika med experterna ;) Jag har gått ganske länge nu i hundtankar och funderar på...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 776
Senast: Praefatio
·
Hundhälsa Har läst runt lite och det verkar som det vanligaste är att man byter från valpfoder till vuxenfoder kring året, eller "när hunden vuxit...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
6 845
Senast: Dentaku
·
Hundhälsa Min hund, en sheltie, har upprepade perioder av att vilja avlasta höger bakben. (Det är inte slipped tendon, han är dock opererad för...
2
Svar
27
· Visningar
4 167
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp