Rallylydnad - belöning på tävlingsbanan

Sv: Rallylydnad - belöning på tävlingsbanan

Du kommer ju inte precis bli muddrad av domaren, så har du godis i en (väl stängd) ficka så kommer troligtvis ingen säga ngt om det :D.

Stämmer. Så länge det inte är synligt är det okej. Du får exempelvis inte ha en tennisboll i fickan eftersom utbuktningen syns tydligt. Likaså mängder av godis.
Jag rekommenderar dock att inte ha någonting eller endast minimalt för om hunden biter tag i fickan eller liknande är det inte lika roligt och ger avdrag :p
Har även hört att min instruktör sa någon gång att de kan kolla en om de har starka misstankar eller så -om hunden biter i fickan och inte släpper i princip. Men jag har aldrig sett eller hört om detta själv när jag har varit med på tävlingar :)

Och ni får absolut inte tappa godis på plan! Det är definitivt inte schyst för de som ska gå där efteråt, så se till att fickan är väl försluten!

En domare jag tävlat för två gånger sa vid båda tillfällena: Om ni har godis i fickorna så måste ni ha dragkedja på fickan så att inget godis riskerar att falla ur"
Så enlig den domaren är det i alla fall helt okej.

Du kan gnugga händerna i skinkskivor innan start, ingen kommer att hindra dig och hunden har en perfekt target :angel:

Som sagt bara det inte är synligt får du ha en kycklingfile i innerfickan

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 439
Senast: Ragdoll
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 919
Senast: Anonymisten
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 678
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Jag har läst mycket här och tycker att det verkar finnas många kloka människor här. Hoppas nu på att kunna få stöd och råd i hur jag ska...
Svar
18
· Visningar
5 069
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III
  • Lymfangit