Rakriktning?

Sv: Rakriktning?

KL

Kl = Knapplån

De som av ngn gudomlig insikt alltid sitter mitt över hästen och i exkat samma rörelse som hästen, och som tack vare det därför aldrig hamnar i nån stretsitutation är väl bara att gratulera :D

Själv har jag aldrig sett nån
- men än är det ju ännu inte försent :p

;)

Bara nyfiken - men tycker du det finns någon som kan rida? Tycker alltid det framkommer i dina inlägg att det typ inte finns någon som verkligen kan rida...

Så svårt är det faktiskt inte att sitta i balans mitt över hästen och vara följsam men ändå rida aktivt...

dra inte in mig i den där polemiken...:D

Tja vad är att kunna rida?

är det en av och på funktion öht?

Vad är att kunna köra bil?
Att ta sig från punkt A till punkt B?
Eller att hantera bilen som en equilibrist och göra en fickparkering med en handbromsvändning?

Det är en mycket intressant diskussion, men kanske för en annan tråd?

Förmodligen finns där heller inte en sanning utan vi har nog olika inställning till vad "att kunna rida är".

Jag har aldrig hört ryttare på en avancerad nivå tala i termer av "att kunna rida" öht. De kallar det hellre att del ryttare är mer "erfarna" än andra. Alltså ingen av och på funktion. :confused:

På samma sätt som att ju mer man vet - så inser man att man ingenting vet...

eller Inom hästeriet så blir man aldrig fullärd, inte som ryttare heller, så.. min inställning är nog att man aldrig kommer fram till det där "att kunna rida"

Precis som en konstnär aldrig skulle säga att den "kan måla"

En målare "kan måla", men inte en konstnär.........

likadant med en dansare....

eller en gymnast.....

meninsglöst att fråga dem om de kan dansa/ respektive göra sin gren.

De svarar nog - inte så bra som jag vill....

ooops så blev det här i all fall

sorry cristo

Senast ändrad av en moderator:

Shit, du är helt otrolig!!

Jag är helt överygad om att du vet mkt väl vad jag menar med att "kunna rida". Och hur många ryttare på avancerad nivå pratar du så ofta med att så att du kan säga det? Om inte de kan rida så är det ju uppenabrt att enligt dig kan ingen det - mkt tråkigt!!

Detta blev väldigt OT men väldigt intressant!

Vill nog också säga att det blir nog en del "diskussioner" här helt enkelt för att vi tänker på så olika sätt att det blir många missförstånd.
KL.

En del (jag bla.) väljer att tala om ridning som ett fenomen, medan det för andra är ytterst personligt - då blir det svårt att mötas.

Vi talar helt enkelt ständigt förbi varandra - ofta.

ÅTER TILL ÄMNET

Jag kan diskutera det i en annan tråd och på ett annat sätt.

Nä, det behövs inte jag tror inte att du och jag nånsinns kulle kunna mötas i en sån diskution och det är inget personligt då dikussionerna i detta forum inte säger något om vilka vi är!

men serru det gör dom nog ;) en hel del.........

By gones - i meningen jag släpper ämnet

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Nu har tävlingsreglementet fått en uppdatering inför nästa år. Det finns några större förändringar, bland annat blir nosgrimman valfri i...
Svar
0
· Visningar
68
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Öva rakriktning och bygg kondition med B-tränare Sara Li Vestbergs evighetsövning. Bomkorridorer hjälper till att rama in hästen på de...
Svar
0
· Visningar
287
·
Hästmänniskan I höst väntar lite jobbförändringar för mig, och plan A är att vara kvar på nuvarande jobb i nuvarande stad bara jag och arbetsgivaren...
Svar
11
· Visningar
1 069
Senast: Fille
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter "Det ska bli jättespännande. Jag ser fram emot samarbetet och utvecklingsarbete med ryttare och hästar. Dressyr är en otroligt vacker...
Svar
0
· Visningar
46
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • När brukar uppfödare höra av sig?
  • Guldfasanerna