Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
jag är också konfunderad, därför behöver jag buke hjälp!
Resten av utbilningsskalan finns där. Men helt plötsligt har hästen blivit så pass lögjord att den nu är "slingrig" i stället.
jag har också tänkt typ enkla byten mot speglarna. rakhäst endast små hjälper... men behöver hjälp. byterna till vänster har tagit stryk av detta problem.
Tränare finnes. så visst. rida för tränarn varje dag hade säkert hjälpt. men det är inte ett alternativ då ingen av tränarna är bosatt på lämpligt avstånd... (skåne och Hamburg)
Klart den inte gör varje dag helt perfekt. men jag vill bara nämna att jag förstår den. Vill inte a tjaffsiga kommentarer om att hästen inte är tex100% lösgjord osv osv. JAG VET DET! DResten av utbilningsskalan finns där.
tack.
jag har senaste tiden missbrukat skolorna.
de diagonala, för att de är så kul och de rakt fram för de förekommer i msv b:4...
Jag har sannerligen blivit proffs på diagonala travslutor tex.. (skämt å sido)
Men det är nog mkt de jobbets som fått han så lösgjord i sidorna och jag har väl inte ridtigt hängt med i utvecklingen.
Tränaren satt upp här om dagen och poängterade att den va så mjuk och jämn.. gjorde klockrena stora fina luftiga och fluffiga byten med henne.
Så det är jag som måste hänga med i svängarna.
måste bara citera mig själv Klart den inte gör varje dag helt perfekt. men jag vill bara nämna att jag förstår den. Vill inte a tjaffsiga kommentarer om att hästen inte är tex100% lösgjord osv osv. JAG VET DET! D
Flummigt skrivet
Resten av utbilningsskalan finns där. Men helt plötsligt har hästen blivit så pass lögjord att den nu är "slingrig" i stället.
Stora, fina luftiga byten har jag sett men aldrig fluffiga
Då hade jag fortsatt med skolorna men med lite mindre böjning och tvärning för att stärka knappt knappt 3 spåriga.
undrar vad kommer man åt genom att ha felställd i förvändgalopp?
hästen i fråga är otroligt begåvad på förvänd, en av anledningarna att han haft svårt att lära sig bbyta galopp.
ska genast ta tag i galoppslutor rakt fram. Men de är svårt att hålla en god galopp kvalitet där....
jag har också tänkt typ enkla byten mot speglarna. rakhäst endast små hjälper... men behöver hjälp. byterna till vänster har tagit stryk av detta problem.
Tränare finnes. så visst. rida för tränarn varje dag hade säkert hjälpt. men det är inte ett alternativ då ingen av tränarna är bosatt på lämpligt avstånd... (skåne och Hamburg)
]De förvända slutorna däremot är nog det absolut bästa tipset jag kan komma med. De är otroligt effektiva, framförallt i galopp! [/QUOTE
]
...och hur rent praktiskt menar du att man rider förvänd sluta i galopp??
Du kan inte rida hästen i vänster galopp och böja den till höger. En skolad häst gör ett byte om du byter böjning. Hur menar du egentligen??
Går helt utmärkt om hästen lyssnar på sitsen och man inte behöver dra bak skänkeln. Hästen ska aldrig, aldrig, aldrig byta när du ställer om, då är den inte tillräckligt lydig.
Går helt utmärkt om hästen lyssnar på sitsen och man inte behöver dra bak skänkeln. Hästen ska aldrig, aldrig, aldrig byta när du ställer om, då är den inte tillräckligt lydig.
En skolad häst ska byta galopp om du ändrar böjningen