Räknat marsvin

Sv: Räknat marsvin

ok..när vi hade en hona och hane så var det full rulle, tills vi lärde oss att det faktiskt blev bebisar ganska ofta. Våra förra marsvin var jättetama men de vi har nu är nog korsade med vildsvin för de är så skygga ,men de har en jätte mysig stor bur 5x5 meter så de trivs säkert jättebra..och de är dessutom super söta...
Tycker inte du att de är söta när de är nyfödda?

PowerGrace skrev:
tills vi lärde oss att det faktiskt blev bebisar ganska ofta.

..Ursäkta? Är det inte ganska självklart att det blir avkommor om man har en hona och en hane tillsammans hela tiden?
Jag tycker synd om dom. Tänk dig själv att bli gravid flera gånger och så fort du fött barnet, bli påsatt igen och bli gravid ännu en gång. Det spelar ingen roll om dom är söta eller inte. Ska man avla ska man göra det vettigt.

Nu är vi ju ganska lättlärda så det var ju inte så att vi fick hur många kullar som helst; efter andra gången så delade vi på dem och sen var ju allt frid och fröjd, jag förstår inte varför ni blir så himla upprörda över detta. Marsvinen levde i många år och trivdes jättebra hos oss och vi saknade dem väldigt mycket när de dog, tråkigt att höra att ni tror att vi misskötte dem.
Alla kan ju inte vara så duktiga som ni.

Jag trodde alla visste redan ifrån början att hona+hane=ungar. Och man kan inte anant än misstänka annat eftersom det blev bebisar "ganska ofta". Det tar inte jag som två kullar, utan som fler.

Här är det 40 stycken. Jobbigt nu när det är så varmt och fuktigt, så väldigt mycket burstädning! Här finns också en del till salu!
Har 2 kullar på gång inom de närmaste veckorna!

Visst är e söta när de är nyfödda? Sedan också naturligtvis.....
De är som små miniatyrmarsvin..Lyckost dig som snart får en kull, eller två..:bump:

PowerGrace skrev:
Visst är e söta när de är nyfödda? Sedan också naturligtvis.....
De är som små miniatyrmarsvin..Lyckost dig som snart får en kull, eller två..:bump:

Jag verkligen ser framemot de här kullarna, hoppas på speciella färger! Risken är dock att det blir gamla vanliga färgerna, men dom är lika söta för det!!:)

Vilka färger är det du hoppas på?
Vi har två brunsvarta honor, de är jättefina men tyvärr lite skygga..

PowerGrace skrev:
Vilka färger är det du hoppas på?
Vi har två brunsvarta honor, de är jättefina men tyvärr lite skygga..

Jag hoppas på foxade och lite andra roliga färger. Är inte så bra på färggenetiken så jag har frågat såna som vet och de säger att om jag har tur så kan det bli lite roliga teckningar och färger!. Jag har en zobel fox teddyhane som jag hoppas kan ge något roligt! OBS! Hoppas!:)

Lycka till! Jag hoppas att du sätter in lite bilder när det har blivit resultat..

PowerGrace skrev:
Lycka till! Jag hoppas att du sätter in lite bilder när det har blivit resultat..

Ja, om jag fixar det där med att sätta in bilder!

1z71o5t.jpg

RIP Donna

:smirk: Fast det var väntat ...
De klarar inte av värmen :/

1zgg3no.jpg

en rex hane

1zgg460.jpg

och dess kompis teddy hane

1zgg4m8.jpg

Fenix x)

1zgg77n.jpg

Bukefalos (blir typ aldrig bra på bild -.-')

1zgg85t.jpg

Tanner

1zggaxg.jpg

och hans vän... vad han nu heter xD (mammas marsvin)

1zggcya.jpg

Ngn av mina agouti hanar x)

1zggdw0.jpg

Swerker

1zggfuh.jpg

och hans vän Bo

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 617
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar