molnskimmer

Trådstartare
Jag och min sambo har börjat lite smått att titta efter hus och nu har vi hittat ett som verkar såå fint! MEN det är ett radhus. Och jag har alltid haft någon bild av att när jag skaffar hus så ska det vara ett "riktigt hus".. :grin:

Är det stor skillnad på att bo i ett radhus jämfört med vanligt? Man kommer ju närmare grannarna och mindre tomt, det säger sig själv.. Men i övrigt? Eller är det bara jag som är fjantig? :D

Sv: Radhus

Mja, där har du väl skillnaderna i ett nötskal. Vilket leder till att du i större utsträckning kan höra, lukta etc. grannarna än i fristående hus med större avstånd sinsemellan.

Sv: Radhus

allvarligt talat.. med radhus så slipper du inte störiga granna (potentiella störiga grannar med hög musik, dunkande i väggar, sex på nätterna (sänggavel som slår i väggen) osv.. du har gemensamt ansvar för tak osv.. det skapar bara problem.. ska man bo i flerfamiljshus så sätt dig i en lägenhet där du inte behöver bry dig om fasaden osv.. vill du flytta till "hus".. så köp dig en villa istället.. man slipper alla bekymmer med gransamfälligheter osv.. vi har haft sådant (i villa område) och det var mest puckon som var med i styrelsen och inte hade koll på vad de åtog sig att göra... det var mycket tjaffs och bök.

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 427
Senast: Thaliaste
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 634
Hemmet Varför väljer man boendeformen radhus? Tänker att det oftast är lite längre från stan än tex en lägenhet. Och så småttiga tomter plus...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
9 001
Senast: PatCed
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 558
Senast: Queen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Konstiga drömmar

Hund, Katt, Andra Djur