Rådgivande bedömning -09

Oliwen

Trådstartare
Tänkte kolla om det är någon som ska visa sina unghingstar på rådgivande till hösten!
Hur långt har ni kommit i träningen mm...
Jag har själv precis köpt en 07:a som jag funderat på att visa! Har inga planer på att få honom godkänd som hingst senare men tycker att det kan va en bra träning inför 3års;) Sen är det alltid kul att få en bedömning:D
Som sagt hur går det med era??
Lägg gärna med lite info som stam och ålder (bild?)

Sv: Rådgivande bedömning -09

Visade min Luxus CML e: Florencio - Bolero -Pajazzo förra året och blev rekomenderad vidare. Tänker visa honom i år igen. Under vintern och fram till betet har han löshoppat mindre hinder ca varannan vecka och kommer nog att fortsätta med det upplägget när han kommer hem om några veckor. Tanken är att börja sitta på honom redan i augusti så att vi kan anpassa hans viloperioder efter honom och inte hur mycket tid det finns kvar till ev bruksprov eller treårstest. Beroende på hur han ser ut och mår i kroppen kanske att han inte rids alls veckorna innan rådgivande utan bara arbetas från marken likt det upplägg hästarna som går hoppauktionen får.

Vad har du själv köpt för häst? :)

Luxus

Luxus mår bra på betet

Joggar...

Sv: Rådgivande bedömning -09

Vilken snygg häst du har. :love: Riktigt fin!

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 101
Senast: alazzi
·
Avel Min 2-åriga hingst ska visas på rådgivande bedömning i NWB i slutet på Augusti. I samband med det känner jag att det skulle vara...
Svar
2
· Visningar
1 213
Senast: sorbifolia
·
Hästmänniskan Visste inte vilken rubrik som passade bäst så moderator får flytta om tråden ligger fel. Jag har efter alldeles för många år och för...
9 10 11
Svar
209
· Visningar
23 180
Senast: Alexandra_W
·
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 417
Senast: Wonna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama