Sv: Rädd :(

I min värld så är ditt liv lika mycket värt son någon annans och du ska absolut inte ge efter för det. Inte för någon "myndighet" tycker att en annan person ska få en andra chans. Är du rädd och mår dåligt och dessutom är utsatt för risker på grund av det här så ska du sätta dig själv i första rummet och anmäla.
Vill du ändå ge personen en chans så kräv då att "personalen" är hos dig alltid när du behöver dom. Du ska inte gå och må dåligt av en sådan anledning. Det minsta man kunde gjort för dig hade ju varit att sätta in ett "titthål" i din dörr så att du kunde vem som var på andra sidan.

Usch jag blir riktigt arg på din omgivning som är villig att utsatta dig för det här.............:rage:
Jag vill så gärna leva mitt liv, och våga anmäla. Eller ens prata med polisen. Men jag är så rädd för att förstöra något. Jag vet att det låter märkligt... :( Det är så mycket runt om som jag inte kan berätta om öppet här, tyvärr. Det är en väldigt speciell situation.

Personalen kommer så fort jag ringer, om det skulle vara något när de inte är här. Jour dygnet runt. De finns bara några minuter bort och är guld värda :) :love:. De skulle inte heller tveka på att anmäla om det skulle behövas!
 
Sv: Rädd :(

Finns det något att anmäla: anmäl.

Vill man inte hamna i klistret så gör man inget som bidrar till att man hamnar där. Kort sagt stämmer det fina ordspråket "don't do the crime if you can't do the time". Ville människan ha en andra chans hade denne fått uppföra sig som om denne vore värd en andra chans.

Det är inte ditt ansvar att andra ska hålla sig i kragen, det får de göra själva. Ditt ansvar är ENBART för dig själv (så länge du inte har barn och ansvarar för dessa)
Just NU finns det inget att anmäla, skulle jag anmält skulle jag gjort det redan i vintras. Men nu är det "utrett", sa dom. Men jag skulle ändå vara på min vakt och tyvärr verkar det ha eskalerat igen. Står h*n utanför min dörr har jag lovat att ringa polisen direkt, då åker h*n in.

Inga barn här..
 
Sv: Rädd :(

Förstöra vad? Förstöra för dig eller hen?
För mig själv. Jag kan inte förklara öppet hur jag menar med det, utan att outa mig själv för mycket.

*

Det är säkert någon som läser som har kommit på vilket mitt vanliga nick är om man har bra minne och tex har mig på facebook, men jag hoppas verkligen att det knips om vem jag är. Det kan bli ett rent helvete för mig annars.
 
Sv: Rädd :(

Nej det är ingen som jobbar åt polisen, däremot har människan det hela handlar om problem med rättvisan. Om och om igen. Jag har blivit tillsagd av andra instanser att inte engagera polisen då människan ska få en andra chans. Igen.
INGEN är värd en andra chans, om personen ifråga inte kan bete sig som folk!
Och den som hindrar dig från att anmäla till polisen borde själv anmälas för detta! :rage:
Det finns INGEN anledning, INGEN ursäkt till att du ska behöva sitta och vara rädd i din ensamhet och dessutom "hindras" att anmäla detta till polisen!
 
Sv: Rädd :(

vad rätt du har ameo..jag håller fullständigt med dej. Hen har verkligen inte gjort sig fötjänt av en andra chans när hen håller på på detta viset.
Du borde anmäla iaf..har du ingen vän, anhörig eller så som kan följa med dej? Vad händer om de som du kan kalla på inte kommer i tid?? Ska du bli ett av alla offer man läser om i tidningen?? Nä va rädd om dej!!
 
Sv: Rädd :(

Sekretesslagar??? Som privatperson lever väl inte du under sekretess vad jag vet. Vem har inbillat dig detta? Du har ingen skyldighet att hålla tyst med något som begränsar dig och gör dig rädd.

Du talar hela tiden om "dom" som säger att du inte ska anmäla etc. VEM är "dom"? Är det en myndighetsperson ska de anmälas! Ingen kan sätta detta ansvar på dig. I mina öron låter det som andra privatpersoner har dig i sitt våld och tvingar dig att skydda denna person.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 043
Senast: Sassy
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 052
Relationer Anonymt konto, för detta känns läskigt att skriva. Jag har i mina tidigare förhållanden haft en förkärlek för lite hårdhänt sex. Inte...
2
Svar
29
· Visningar
5 010
Senast: Stereo
·
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
3 955
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp