Rädd lr frustrerad valp?

B

Bee Sweet´s

Min 7 månaders PRT tik Vilya har börjat bete sig konstigt vid möte av andra hundar...
Det ylas, det skälls å grejas... hon har varit jätte duktig innan och tagit kontakt med mig om jag har kallat på henne.. Det har varit dom två vuxna som hållt på ist..

Nu hör hon mig inte när jag försöker få hennes uppmärksamhet och Hanen Pricken går på Vilya när hon börjar sådär... Ungefär som om "matte har minsan sagt att vi ska vara tysta"... Så då har man tre hundar som "bjebbar" på varandra mitt i allt. :crazy:

Är hon frustrerad lr rädd?? Är det bara en ålders grej? Jag har faktiskt ganska svårt tolka henne just nu..

Några tips?
 
Sv: Rädd lr frustrerad valp?

Kan ju ha kommit in i spökålder kombinerat med könsmognaden. Då blir de smått knepiga under en period.
Bara att stå ut och vänta tills det går över :angel:
 
Sv: Rädd lr frustrerad valp?

Det kanske är så... hoppas jag, det är väl dags för löp snart å vuxna tiken höglöper som bäst nu oxå...

Men man blir ju aningen frustrerad som ägare oxå när man inte vet varför...
 
Sv: Rädd lr frustrerad valp?

Jo, det är ju lite frustrerande, men vissa hundar får ju väldigt besvärliga spökåldrar/könsmognader.
 

Liknande trådar

Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 533
Senast: Liran
·
Hundträning Jag har mina teorier om detta och tränar mina hundar på det sätt som jag tror ska kunna leda till min målbild. Men sen jag blev...
2
Svar
31
· Visningar
5 255
Senast: Lillefrun
·
Övr. Hund Hej bukes samlade hundexpertis! Vill börja med en bedjan: Det här är något som är skitjobbigt för mig och jag känner mig som en usel...
Svar
3
· Visningar
2 134
Senast: vallhund
·
Hundträning Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
2
Svar
28
· Visningar
3 145
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp