Rädd För Vatten..!!

M

Mimmsan_93

Våran sköt/hyr häst är skimmel, och står på ridskolan, Ja ni vet hur skimmlar brukar se ut när de står på ridskola?? :crazy: Nu är det så här att en av oss ska tävla hästen i morgon, och hästen är Livrädd för vatten,, Finns det nåt alternativ??, eller kan man på något sätt vänja hästen?? Tacksamma för svar //Liisa, Juullan

Sv: Rädd För Vatten..!!

PlZ Är det någon som kan svara, Jag skulle verkligen behöva svar!! :bump:

Man kan tvätta av hästen med ljummer vatten i en spann. antingen använder man en wettex trasa eller en svamp.

Inga av mina hästar brukar reagera på det.

Eller om det inte är så stora fläckar så kan man fukta fläcken med vatten och sen ta potatismjöl som man låter torka och sen borstar man bara bort det.

Min medryttarpålle är inte särskilt förtjust i vattenslang.
Jag använder en spann och tvättsvamp, det gillar han.

Det finns ju torrschampon att köpa!

vi hade tidigare en ponny i stallet (också skimmel som ÄLSKADE att rulla sig och se smutsig ut), däremot hatade han vatten och var nästan livrädd för det... vi försökte vänja honom... men det lyckades inte..
så om han skulle tävlas och behövde ett bad var det bara hink och vatten som hjälpte...

anledningen till denna rädsla var att han varit med om en översvämmning i ett stall...

Liknande trådar

Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 745
Senast: mamman
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 541
Senast: Cambrie
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 205
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Jag har min fjording utlånad på foder sedan augusti. Jag gjorde ett spontanbesök för att hälsa på henne och möter en välskött häst vad...
5 6 7
Svar
128
· Visningar
14 838
Senast: warg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar