Rädd för sin egna häst

Sv: Rädd för sin egna häst

Jag är nere i Kalmar då och då. Men slipper helst jobba när jag är där. Så kan de hjälpa dig ist är det bra. Annars kan vi nog ta dig någon gång. Jag jobbar som dressyrtränare och problemlösare.
Dock åker jag då ner med en tränarkollega. Han jobbar med problemlösning främst. Han rider in och kör in mkt hästar också.
Jag tror inte din häst är oberäknelig. Däremot kanske hans signaler är för subtila för att du ska märka dem. Och ser då inte mönstrena.
Är du intresserad kan jag kolla m min kollega om du kan vara med då han åker ner. Det finns också en tjej med superkänsla i hantering, elev till honom, som kanske kan hjälpa dig mellan varven då han inte är bosatt där.
Hör av dig om du vill att jag ska prata m dem.

Sv: Rädd för sin egna häst

Samma här nästan, i nov skyggade min pålle på 4 år för något på vår uteritt, jag ramlar av och bryter ankeln. Operation med skruvar och aircast 3 månader. Förhoppningsvis får jag börja stödja på foten i början på mars. Har inte kunnat sköta hästen, köra bil, jobba.
Jag kan inte sova på kvällarna, jag LÄNGTAR så efter att få rida.
Det ska vara kul att åka till stallet, man ska längta. Annars är det inte rätt :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag ser det om och om igen. Narrativet att dressyrryttare är rädda för sina hästar - och att det går ut över hästarnas välfärd. Vad...
10 11 12
Svar
228
· Visningar
14 007
Senast: fio
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 741
Senast: Blyger
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 768
Senast: mamman
·
Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 821
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Stora shoppingtråden II