rädd för ryttare

remmis

Trådstartare
ni som ridit in massa pållar.
hur snabbt och bra går det att få bort ett betende som detta.

provred en jätte fin unghäst som bara släppt upp 1 ryttare än så länge. ett antal har försökt, inkl. mig själv. flög av ett par gånger med buller och bång.


funderar fortf. på den fina lilla hästen... men jag kan ju inte köpa en häst jag inte ens kommer upp på.

tror ni den växer ur det??
 
Sv: rädd för ryttare

Jag tror inte det är något den ska "växa ur", snarare att ni ska växa ihop. Det första man gör med en unghäst är ju inte att kasta sig upp på ryggen på den, då förstår jag att den kastar av en. Det första man gör är att skapa en trygg relation mellan sig själv och hästen, få den att lita och respektera dig och se dig som sin ledare. Har man kommit så långt så brukar det inte vara några problem att rida in dom, men det gäller att kunna hantera hästen från marken innan man tror att man ska kunna göra det från ryggen.
 

Liknande trådar

Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 593
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 109
Senast: Juli0a
·
Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 682
Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
13 984

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp