Det kanske funkar på individer som är någorlunda veka, vilket inte verkar vara fallet med TS valp. Jag testade verkligen
allt med min när han var liten, inklusive att bli heligt förbannad. Den respons jag fick på det var att han blev ännu mer intensiv i bitandet, för mina känsloyttringar ledde till att han försökte avväpna genom att leka. Och är det en ung hund som redan gillar att använda munnen så blir det ju som det blir med de lekinviterna. Aj som fan.
Jag förstår att det ligger nära till hands att föreslå att man sätter hårt mot hårt med tuffare hundar, men min erfarenhet är att det lika gärna kan bli så att relationen får sig en törn och hunden blir än mer benägen att vara stökig och strunta i att man bönar, ber eller hotar för att få den att sluta.
@Lillise Om det funkar att avleda med godis så fortsätt med det. Koppel på är bra så att ni fysiskt kan leda bort henne från situationer hon inte klarar att hantera, kombinera gärna med passivitetsträning i samma veva. Det är lätt att hamna i "nej, sluta" men glömma bort att visa vad man vill att hunden ska göra istället för det som är dåligt. Jag provade att uppmuntra i stort sett alla lugnare beteenden och jag tycker att det har gjort stor skillnad.
Mest av allt så är det nog tid och mognad som behövs. Jag lider med dig, har tappat räkningen på gångerna jag tänkt att jag inte reder ut den här hunden och funderat på omplacering. Men det går åt rätt håll även med honom, sakta men säkert. Håll ut.