rädd för ljud

A

agentrussin

hej! jag har en häat som är totalt orädd när han ser nåt "läskigt". Så en gång när jag va ute och red skulle jag gå över en plast för att testa honom (jag visste inte att han va rädd för ljud) han kollade inte ett dugg men sen när han gick på det och det lät så blev han tokig! Han är också rädd för flygande saker! om jag tex har en "knastrig" jacka på mig när jag rider så kan han va rädd för den! någon som vet några tips på övningar som inte riskerar att han skenar iväg som han har gjort.

Hemskt tacksam för svar! :D;):love:

Sv: rädd för ljud

Min pålle var oxå rädd för allting i början. "Farliga" stenar, vattenpölar, prassliga jackor, fis i sadlen (:eek:), bilar ja allt.

Jag löste det med att rida med en orädd häst som inte brydde sej om något. Så till slut lugnade sej min lilla pålle.

Nu är det inga problem. Visst kan hon hoppa till om något oförhappande dyker upp, men så gör ju nästan alla hästar.

Sv: rädd för ljud

Om hästen mest är känslig för olika ljud så är öronproppar till hästen ett tips. Vissa hästar blir även lite lugnare med de och det är ju inget som är farligt eller så på något vis så det kan du ju testa. Annars håller ja med i tidigare inlägg att ha med sig en häst som är snäll/orädd/lugn när du rider brukar hjälpa:) Hoppas det löser sig!

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 958
Senast: fixi
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 684
Senast: AbCdE
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 529
Senast: Calmiche
·
Hästhantering Holy Moly bukefalare! Nu behöver jag tips och råd av er. "varning för lång text" Jag är i grund och botten en rätt så orädd hoppryttare...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
13 077
Senast: Mickizz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar