Rädd för att klippa klorna, tips?

Sv: Rädd för att klippa klorna, tips?

JAG har aldrig påstått att jag är någon expert!!!!!! Jag gör bara det som vi anser är bäst för våran hund!

Ja dalta o mata den när den larvar sig låter som en framtids plan. det ska jag ta med mig i min träningen mata dom vid felbettenden :rofl::cool:

Jo det anser jag också men på just den här pojken har det inte fungerat.Det har fungerat på nästan alla hundar jag varit i kontakt med men inte på den här.Så därför gjorde vi på ett annat sätt som fungerar.

Det funkade inte heller på en annan hund jag blev ombedd att klippa klor på för att par år sedan,han satte tänderna i handen på mig två gångar när jag nuddade hans tassar.Den fick dom vackert ta till vetten för kloklippning.

Det har jag inte sagt att ni har gjort heller? Jag beskrev bara hur jag gör och alltid har gjort.
Menade absolut inget illa, jag sa bara att vi inte gör det...svarade väl kanske på ett klumigt sätt? :)

Ja dalta o mata den när den larvar sig låter som en framtids plan. det ska jag ta med mig i min träningen mata dom vid felbettenden :rofl::cool:

Det skulle vara mycket lättare för folk att ta till sig det du delar med dig av och lyssna på dina råd om du kunde formulera dig lite mindre... överlägset. Många här påstår att du har mycket att bidra med när det gäller hundkunnande och det vore väl kul om vi kunde utbyta information utan att bli otrevliga.

Gör vad fan du vill, jag bryr mig inte! Du tränar dina hundar som du vill och vi som vi vill...Det är alltså bättre att stressa upp hunden varje gång man klipper klorna än att ha hunden lugn? Bra tips!!!:) Ska kanske prova det nästa gång?? hahaha..

Det skulle vara mycket lättare för folk att ta till sig det du delar med dig av och lyssna på dina råd om du kunde formulera dig lite mindre... överlägset. Många här påstår att du har mycket att bidra med när det gäller hundkunnande och det vore väl kul om vi kunde utbyta information utan att bli otrevliga.

Nej men man lessnar när folk bara tror sig veta så förklarar man o då är man en "expert"

Det kan väl vem som helst fatta att en hund som strular med nåt o du belönar det med gobit att du förstärker det bettendet hund håller på med. Ändå käftar dom imot att minsann deras sätt är det enda rätta. det är ju basic grejer som gör idiot fel på.

Senast ändrad:

Om ni hittat ett sätt som funkar så fortsätt så. Varför laga det som inte är trasigt liksom. Alla hundar är olika och alla situationer måste inte heller behandlas likadant.

Crazycanada: lugnt. ;)

Gör vad fan du vill, jag bryr mig inte! Du tränar dina hundar som du vill och vi som vi vill...Det är alltså bättre att stressa upp hunden varje gång man klipper klorna än att ha hunden lugn? Bra tips!!!:) Ska kanske prova det nästa gång?? hahaha..

Ja jag skiter i vad du gör med din hund men sitt inte o tala om att du gör rätt för det du gör är så idiot fel som nåt kan bli.... Sitta o belöna felbettenden.

Jag har helt enkelt kört utan godis och tjoande. Tycker hunden det är jobbigt att ligga så klipper jag sittande. Och jag gör ingen stor affär av kloklippningen. Dessutom pillade jag mycket med klorna även när jag inte klippte.

När kloklippningen var färdig så flög jag inte heller upp utan satt kvar och klappade lite. Sen gick jag därifrån utan tjoande. Är man lugn och bestämd så brukar hunden coola ner sig.

Nej men man lessnar när folk bara tror sig veta så förklarar man o då är man en "expert"

Det kan väl vem som helst fatta att hon en hund strular med nåt o du belönar det med gobit att du förstärker det bettendet hund håller på med. Ändå¨käftar dom imot att minsann deras sätt är det enda rätta.

Ja, men om det fungerar på min hund så är det väl ändå bättre än att inte klippa alls? Jag tror på det du säger, absolut! Men ibland funkar det bara inte! Folk kanske kallar dig för expert för att du alltid är så snabb på att dömma???

Ja jag skiter i vad du gör med din hund men sitt inte o tala om att du gör rätt för det du gör är så idiot fel som nåt kan bli.... Sitta o belöna felbettenden.
Jag säger inte att det är rätt!!!! Jag sa bara att det funkar PÅ MIN HUND!

Ja, men om det fungerar på min hund så är det väl ändå bättre än att inte klippa alls? Jag tror på det du säger, absolut! Men ibland funkar det bara inte! Folk kanske kallar dig för expert för att du alltid är så snabb på att dömma???

Har inget med o döma. Kan man hundens inlärningsfaser så förstår man ju direkt att det är helt bort i stoll o mata en hund med god bitar när den inte har ett önskvärt bettende. Så enkel är en hund.

Aliide gör klockrent precis som jag själv gör. Ingen av mina stular nämnvärt inget dom älskar men accepterar det fullt ut.

Ja fast kan det inte bero lite på varför hunden strular? Om den är av det ängsligare slaget och blir lite prillig när klotången kommer fram så kanske det inte är helt fel att en smarrig köttbulle får ner den på jorden igen och distraherar medans man klipper.

Jag kan ju bara spekulera om hur den här hunden är (TS får gärna fylla ut med mer information) och jag skulle nog inte heller själv använda den metoden. Men huvudsaken är ju att hunden får klorna klippta och det utan att på något vis bekräfta för hunden att det är otäckt så att det på längre sikt kan bli bättre.

En köttbulle vid kloklippning kan med tiden bli en köttbulle efter klippningen och en hund som sitter med en gnutta förväntan och stilla utstår behandligen för att få godbiten osv osv.

Jag har aldrig påstått att mitt sätt(jag visste inte ens jag hade nåt)är det enda rätta.Jag berättade bara hur vi har gjort med den här hunden som tycker det är obehagligt att klippa klor.

Jag säger inte att det är rätt!!!! Jag sa bara att det funkar PÅ MIN HUND!

Tydligen gör det ju inte det för hunden har ju inte gjort några framsteg o blivit lugnare.

När jag jobbar med en hund så vill man ju se framsteg i det man gör inte stå o trampa på samma ställe hela tiden. för då är det inte rätt det man håller på med..

En lite fråga,du kanske redan har skrivit de någon annan stans, men hur gör du när du klipper ?:smirk::bump::D

En lite fråga,du kanske redan har skrivit de någon annan stans, men hur gör du när du klipper ?:smirk::bump::D

Det vet du men jag ska förklara för dig efter som du aldrig varit med :confused:

Lägger hunden, klipper fram klappar om hunden sen får den gå i väg så tar ja nästa hund sen klappar jag om den, sen tar jag tillbax den första klipper bak på den så klappar jag om dom sen tillbax med den andra o klipper bak o klappar om han.

Jo han har visst blivit lugnare.Jag har aldrig sagt att han fortfarande är lika orolig som tidigare men i det här fallet tar det tid att komma till målet.

Liknande trådar

Hundhälsa Råkade tyvärr klippa i pulpan på hunden förra månaden och sen dess är hon rabiat vid kloklippning. Vi kör lite avslappnande övningar...
2
Svar
21
· Visningar
4 006
Senast: snorp
·
Hundhälsa Hej, jag känner mig väldigt handfallen inför situationen jag är i, behöver alla tips, råd och synpunkter som finns. Jag känner att jag...
Svar
7
· Visningar
4 719
Senast: s957
·
Övr. Hund Hur skulle ni tolka denna hunds beteende? Hund som är näst intill omöjlig att klippa klor på hemma. Ägaren tar hunden till hundtrim...
Svar
8
· Visningar
1 326
Hundhälsa Vill ha en lätt, vass, smidig och framförallt tyst klotång! Och en man ser bra på vart man klipper. Använde en jag hittade i gömmorna...
Svar
13
· Visningar
3 362
Senast: Fruentimber
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025