Rädd, Depp, Orolig..

Sv: Rädd, Depp, Orolig..

Tack för all hjälp! Och All stöttning! Ni är seriöst änglar! :D Just nu går det bara framåt!, Fortf. lite rädd för henne men rädslan övervinner jag! ;D Räkan är jättelugn nu, Hon har även fått gå i stohagen med andra ston, Riktigt lycklig häst som får käka gräs hela dagarna. GJort småsmå framsteg och ett stort framsteg igår(16/6) Då ALLA Hjälptyglar m.m (Som jag tagit till hjälp) Fick ligga kvar i skåpet. Red alltså för första gången på 2 år Utan hjälptyglar! Även i Hö Galopp som hon fick racedamp .. Hah, Men allt har bara gått framåt, Tack vare er! Ni är verkligen änglar , Tack så hemskt, Hemskt mycket!(L) ;D

Heja heja heja! Vad kul det är att läsa att det går framåt!

Man lär sig jättemycket när man har med hästarna att göra. Har träffat på många olika typer - allt från shettis till nordsvensk, nyfödd till gammal. Och alla har lärt ut olika saker och gett olika intryck att bära med sig i framtiden.

Ta tillvara på känslan när det går bra och plocka fram det när det går mindre bra.

Lycka till!

Nullo-modo: Aw. Okejj! ;D

Myzan87: Okii! Ska absolut ta tillvara den bra känslan! (;

Kram på er som stöttat mig genom detta. Ni är guld värda c; ♥

Hej på er! Hittade denna gamla tråd, nu har det gått 4 års sen jag startade denna tråd. I Dagsläget så har min rädsla försvunnit helt. Jag litar på Räkan till 100% . Hon är SNÄLLAST i stallet, står kvar på ridskolan, men spånar efter annan stallplats pga andra anledningar. Vi har kommit sååå långt. Räkan mår toppen, hon har precis kommit igång efter en skada och ska få njuta av livet som en ridhäst(+ Körhäst). Det tog nästan 2 år innan hon blev lugn i hanteringen.
Denna tråd har hjälp mig oerhört mycket, Så grymt tack! :) //
Mvh Ida och Requin.

Hej på er! Hittade denna gamla tråd, nu har det gått 4 års sen jag startade denna tråd. I Dagsläget så har min rädsla försvunnit helt. Jag litar på Räkan till 100% . Hon är SNÄLLAST i stallet, står kvar på ridskolan, men spånar efter annan stallplats pga andra anledningar. Vi har kommit sååå långt. Räkan mår toppen, hon har precis kommit igång efter en skada och ska få njuta av livet som en ridhäst(+ Körhäst). Det tog nästan 2 år innan hon blev lugn i hanteringen.
Denna tråd har hjälp mig oerhört mycket, Så grymt tack! :) //
Mvh Ida och Requin.

Vad roligt att läsa! Jag började nästan undra om man någonsin skulle få veta hur det går för er då tråden var så pass gammal.

Härligt! Bra jobbat!

Plus, Depressionen jag då fightades med dagligen är idagsläget under kontroll. Fick diagnoserad Depression året efter sista inlägget i denna tråd, (Alltså 2014).
Allt har gått super, Vi har tävlat lite lätt, Men kommer ej fortsätta med det då hon ändå är till åren och hennes framben inte är som dom varit. Men Vi ska bara ha roligt dessa år som hon kommer vara kvar hos oss. Jätteglad över beslutet att köpa Räkan och ångrar idagsläget ingenting. Världens bästa Tokkärring till häst (Och Ja, Säker tokkärring med kärlek) :D ;)

Liknande trådar

Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 656

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka