EmmaW
Trådstartare
Jag skulle vilka veta exakt vad den innehåller men hittar ingen förteckning någonstanns. Vet du?Bio skin, finns på hööks. Sjukt bra!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag skulle vilka veta exakt vad den innehåller men hittar ingen förteckning någonstanns. Vet du?Bio skin, finns på hööks. Sjukt bra!
Hästen verkar bli lite bättre för varje dag nu
Men hon är torr i huden, riktigt torr får linfrö och så i maten men skulle behöva smörja henne (typ hela den täckade delen och halsen) med någon riktigt bra återfuktande salva som inte är vråldyr och finns i stora förpackningar då det går åt en hel del. Några tips?
Jag tycker att det är konstigt att man ger kortisonpreparat till en häst med EMS. Är det helt säkert att den inte är IR? Nu är jag inte veterinär men om man kollar i vetFASS så står det att man ska vara försiktig med djur som har diabetes och att det kan framkalla laminit (antar att de menar laminitis dvs fång). OBS jag påstår inte att det är fel, undrar bara.
Nej. Men använde den dels på en eksemhäst med sår, och dels på en sjuk känslig häst som brukar reagera på det mesta, samt att mina händer tålde den (det är rätt sällan det händer) så den verkar ha "snälla" ingredienser. Jag har tyvärr inte flaskan kvar så jag kan kolla.Jag skulle vilka veta exakt vad den innehåller men hittar ingen förteckning någonstanns. Vet du?
@Alexandra_W Tack för tipset om Bio skin Oil har köpt en flaska nu och jag har bara använt den en gång än men gillar den redan
Å andra sidan visade proverna att så inte var fallet...men det finns ju så klart en viss felmarginal...jag tror det är värt ett försök att byta foder och testa.Det låter ju onekligen som att hon reagerar på svamp, sporer eller liknande...
Hoppas du hittar en lösning
Å andra sidan visade proverna att så inte var fallet...men det finns ju så klart en viss felmarginal...jag tror det är värt ett försök att byta foder och testa.
Jag vet inte hon visar ju inga såna symptom.Hon har bara reaktion från manken och bak till svansen. Inte på huvud, hals,bog, undersidan av magen eller benen. Hon har täcke på sig. Fick ett nytt för en vecka sen som hon haft utan problem så jag tror inte det är det.Om hon reagerar med kontaktallergi, skulle det synts på proverna då? Alltså om hon inte reagerar på att äta det och på det viset komma i kontakt med vad hon nu inte tål - utan genom att ligga på det/få hudkontakt med det?
Jag vet inte hon visar ju inga såna symptom.Hon har bara reaktion från manken och bak till svansen. Inte på huvud, hals,bog, undersidan av magen eller benen. Hon har täcke på sig. Fick ett nytt för en vecka sen som hon haft utan problem så jag tror inte det är det.
Ja det kan man lugnt sägaKnepig häst det där
Jag avbryter mina tankegångar här och inser att så inte är fallet.Jag har en liten fundering om värmeutslag eftersom dom nya utslagen enbart befinner sig "under täcket". Hon är helklippt och har haft 200gr på sig när det hände och haft samma sen en vecka tillbaka utan problem. Hon är inte speciellt frusen av sig. Hon går nu med ett 100gr i stället och jag är ju väldigt noga med att hon får lufta huden varje dag. Hur snabbt borde i så fall såna utslag gå tillbaka?