Uppdatering om nån vill veta....
Blev ingen skillnad efter gödselstacken försvann, inte hittills i alla fall.
Aloe Vera verkar fungera att smörja huden med. Får smörja ganska mycket men det ger helt klart ett resultat även om det inte tar bort allt. Funderar på att ge även i maten för att stötta upp på insidan också eftersom det verkar ge effekt?
Jag märker ingen effekt av provivan alls.
Det känns så svårt, jag vill ju bara hitta ett mirakelmedel som fungerar samtidigt vill jag inte experimentera för mycket och förvärra ev obalans i magen.
Satt upp och red en kort sväng i skogen i går, hästen lyste upp och gick som en klocka
Tanken var att sänka stressen m.m. och det verkar fungera för det var en väldigt tuggande, frustande, pigg och nöjd häst från det att sadeln kom på och under hela kvällen sen
Pga av att halmen tagits bort upplever jag dock att matstressen kommit tillbaka, dvs hon vet att fodret riskerar att ta slut nu när halmen inte finns. Dom fodras i slowfeeding och hon har redan börjat lägga på sig lite så jag kan inte ge mer än jag redan gör. Hon går inte utan mat många timmar men märker ändå att foderstressen börjat infinna sig.
Har gått ner till 15 tabletter kortison nu (i går kväll) och det tycks inte blivit värre än i alla fall under huden. Ovansidan är bättre tack vare aloe veran jag smörjer med.