Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
En ordentlig knuff behöver jag :O och att veta att jag inte är helt ute och cycklar..@Buck Jag tror du har koll på läget egentligen, så länge som du har haft häst och jobbat lite med hästar o.s.v.
Tror mest du vill ha en liten knuff till att ta steget?
Ska ev hyra ett torp med 5000kvm uppväxt tomt, kan det räcka för vinter lösdrift till 2st hästar? (Liten häst och t ex en shettis)
Har stall med 3 boxar ca 3km bort och kan ha tillgång till en fårhage av grannen/hyresvärden för växelbete.
Vill spara ihop till ett ordentligt boende och med hästen hemma så kan jag lägga undan mycket mer.
Har hästen inaccorderad på lösdrift nu och det har varit toppen med ridhus och spolspilta, men kan sätta upp en ligghall ganska enkelt det är nog trevligt för hästen med mycket sly att knapra på under vintern, ska dock röja en hel del så det är framkomlig .
Kan nog få stimulans, går ju att hitta på massor, lägga in grenar mm. Är nog värre för de som står i rastfållor a 5x5 meter.Visst går det. Men det kommer ju enbart bli en yta att stå på. De får ingen stimulans, det kommer inte att finnas ngt att beta och om inte marken är väl dränerad kommer det bli rejält lerigt. För bete en hel säsong krävs ca 1 ha/storhäst som en generell riktlinje. Det gäller ju lika för vintern om marken inte ska bli överbelastad. Men allt handlar ju om villa krav man har. Sålänge du klarar av att hålla en torr yta för dem att stå på under den våta perioden är det ju görbart. Och det beror ju på hur marken ser ut. En stenig skogskulle kan ju funka.
Är en Skogshage med mycket sly så de får stimulans och det är inte bara en platt gräshage. Planerar att rensa partier på sly så att de får flera öppna ytor/ och inte bara har massa träd ivägen.Visst går det. Men det kommer ju enbart bli en yta att stå på. De får ingen stimulans, det kommer inte att finnas ngt att beta och om inte marken är väl dränerad kommer det bli rejält lerigt. För bete en hel säsong krävs ca 1 ha/storhäst som en generell riktlinje. Det gäller ju lika för vintern om marken inte ska bli överbelastad. Men allt handlar ju om villa krav man har. Sålänge du klarar av att hålla en torr yta för dem att stå på under den våta perioden är det ju görbart. Och det beror ju på hur marken ser ut. En stenig skogskulle kan ju funka.
Ska ev hyra ett torp med 5000kvm uppväxt tomt, kan det räcka för vinter lösdrift till 2st hästar? (Liten häst och t ex en shettis)
Har stall med 3 boxar ca 3km bort och kan ha tillgång till en fårhage av grannen/hyresvärden för växelbete.
Vill spara ihop till ett ordentligt boende och med hästen hemma så kan jag lägga undan mycket mer.
Har hästen inaccorderad på lösdrift nu och det har varit toppen med ridhus och spolspilta, men kan sätta upp en ligghall ganska enkelt det är nog trevligt för hästen med mycket sly att knapra på under vintern, ska dock röja en hel del så det är framkomlig .