Plötsligt tycker jag lite mindre om dig... (Notera: skämtsam ton.) Fast jag ska egentligen inte klaga alls; har en kallhyra på 700:-. I norra Stockholm (Vallentuna) med nuvarande hästen var kallhyran 1000:-, samma ort med förra hästen var kallhyran 800:- resp. 1000:- (har jag för mig..). Det kunde ha varit värre. I de stall jag stått har kallhyra varit just kallhyra: boxen och tillgång till hage utan någon service.
Justja; ridhus på förra stallet (i Vallentuna) med nuvarande hästen. På stallet med kallhyra på 800:- fanns ingen ridbana/ridhus, men helt suveräna ridvägar och man fick lov att rida på stubbåkrarna vid stallet. Nuvarande stallet plus det sista "Vallentuna-stallet" finns/fanns ridbana (i nuvarande stallet är den inte inhägnad).
Jag instämmer med övriga i tråden och tycker att en hyreshöjning i TS:s stall låter rimlig. Med tanke på antalet hyresgäster/boxar, blir inte höjningen hög per box (om det inte handlar om en massa tusenlappar - hur hög är höjningen av hyran för stallet/anläggningen?).