Racer skon

N

Nenya

Har precis hört talas om denna sko från Elitskon AB och tycker den verkar intressant. Kul vore att höra om alla duktiga hovslagare här inne hade nått att kommentera om den. :) Man kan aldrig få för mycket kusnskap.:D

Sv: Racer skon

Det är nog bara tillverkaren som tycker att den är bra.
Har du hört uttrycket att man ska forma skon efter hoven och inte tvärtom. Om hovis lyckas rikta skon efter hoven så :cool:
På två veckor är den utsliten :eek:

Sv: Racer skon

Det är nog bara tillverkaren som tycker att den är bra.
Har du hört uttrycket att man ska forma skon efter hoven och inte tvärtom. Om hovis lyckas rikta skon efter hoven så :cool:
På två veckor är den utsliten :eek:

Nu blir jag förvånad!
Det är inga problem med att rikta Racer-skorna. Har man bara rätt utrustning så är det precis lika enkelt som att rikta vilken annan sko som helst.
Racerskon följer med i hovens rörelser och ja, jag gillar dem skarpt. De håller en normal skoperiod under förutsättning att man tränar på normalt underlag. På ett par hästar har jag använt samma sko under tre skoperioder så nog håller dem (de har tydligen bytt material i skorna ett par gånger och vissa gånger har det varit sämre hållbarhet).
Tanken med denna sko är ju att efterlikna barfota så långt som möjligt och det är väl tveksamt om detta passar alla hästar. men för dem som gör det är detta en alldeles utmärkt sko.

Liknande trådar

Hästvård Usch jag mår så dåligt. Min hovslagare är superduktig och det har aldrig varit några problem med honom. Han har alltid med sig 1-2...
Svar
17
· Visningar
2 891
Senast: Stereo
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 882
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 961
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 491
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar