Råa eller kokta ben?

Sv: Råa eller kokta ben?

Precis. Jag har gett mina hundar allehanda ben, men endast rått(även råfryst). Funkar kanon. Men, det är hundar som är vana att få ben & "kastar" inte i sig. Men precis som du skriver, om det var farligt med tex fågelben så skulle nog hunddjuren vara utdöda.

Men jag ger bara ben från ett charkuteri i stan & från jakt. Endast svenskt & som jag kan ha visst inflytande på hur det ser ut, hur mkt köttrester som är kvar osv.
 
Sv: Råa eller kokta ben?

Fråga dom som fått operera sina hundar efter fläsk, fisk och fågelben.......
Dom blir vassa när hunden tuggar på dom, fastnar sen i magen/halsen/tarmen och förstoppar!
Visst kan det gå bra men jag skulle ALDRIG chansa.

Hur många av dessa opererade hundar hamnade på operationsbordet pga råa F-ben?
Med största sannolikhet inte fler än som hamnar där pga andra ben än F-ben.

Tillagade F-ben ska ALDRIG ges till hundar pga att de blir spröda och vassa/flisar sig.
Hundar kan däremot utan problem äta alla slags råa ben.

Du kanske skulle inhämta lite fakta från någon som ger sina hundar naturkost eller vad det nu heter (minns inte vad den korrekta termen är, men de som inte ger köpt hundmat utan lägger upp en kost baserad på naturliga råvaror).
 
Sv: Råa eller kokta ben?

BARF menar du :)

_______________

Råa ben går bra oavsett vad de kommer från. Mina hundar får ju rätt mycket lamm och fårben och de lever i högsta välmåga och har aldrig behövt veterinärvård pga detta.
 
Sv: Råa eller kokta ben?

Jaaaa, BARF heter det. Tur att det finns folk som kan fylla i luckorna åt en ;o)
 
Sv: Råa eller kokta ben?

Okej, ja jag fick fyra påsar med ben, så nu finns det ett bra tag framöver. Hur länge klarar sig benen i frysbox?
Hon fick en kota idag, och blev hur glad som helst över den. För mig såg den inte alltför mumsig ut, men tydligen delikatess för henne.

Kan jag ge henne ett större ben på julafton? Eller blir det för tätt efter at hon fick kotan idag?
 
Sv: Råa eller kokta ben?

Jag slänger in rått i frysen och tar fram "vid behov"...just nu ligger grabbarna o tuggar på råfrysta älgben :D

Det första dom fick i år var bautaben helt nyfärska från älg....är dom inte vana att äta ben så blir dom ju kanske dåliga i magen, men vill man ge dom ben så måste man ju börja nån gång.....
 

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 790
Senast: Hermelin
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 178
Senast: Snurrfian
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 659
Senast: Anonymisten
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 847
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp