• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Faisy
  • Startdatum Startdatum
F

Faisy

Hejsan!
Skulle vara jätteintresserad att höra era erfarenheter med Quattro B. Väntar nu ivrigt på ultraljudsresultat på mitt sto (Splitau-Löwenbrau-Carol, f. -92, DWB) som var seminerad förra veckan.
Har någon fått sitt sto dräktig med honom? Har någon redan avkommor efter honom?

Han är så fin:bump:, måste nog resa till Tyskland att möta honom med stoet om det inte lyckas detta år.

Sv: Quattro B

Är jag den enda som har varit tapper/dum nog att välja honom?:o Den enda frågetecken med honom är ju spermakvaliteten.. Min djurläkare hade kollat hans sperma i mikroskop efter semineringen och där var endast 40 % direkt framåt simmande spermier (efter 24 timmars frakt..) Spermierna var inte heller hemskt aktiva eller snabba.

Bra val! Quattro är jättefin, gillar speciellt att han är en multitalang. Funderade själv på honom men hade tyvärr inget sto som passade, han passar lite ädlare ston. Så iår fick det bli en ovanlig hingst Cellestial e: Cantus istället.

Hejsan!
Skulle vara jätteintresserad att höra era erfarenheter med Quattro B. Väntar nu ivrigt på ultraljudsresultat på mitt sto (Splitau-Löwenbrau-Carol, f. -92, DWB) som var seminerad förra veckan.
Har någon fått sitt sto dräktig med honom? Har någon redan avkommor efter honom?

Han är så fin:bump:, måste nog resa till Tyskland att möta honom med stoet om det inte lyckas detta år.

Är importör av Quattro B i Sverige och kan konstatera att samtliga kollade ston till dags dato 4st-1 sto 22 år dräktig på 1 seminering
1 problem sto 2skick dräktig.......inget sto har seminerats mer än 2ggr.

Är importör av Quattro B i Sverige och kan konstatera att samtliga kollade ston till dags dato 4st-1 sto 22 år dräktig på 1 seminering
1 problem sto 2skick dräktig.......inget sto har seminerats mer än 2ggr.

No, det var nu jättekiva att höra att ni har lyckats! Jag har hopp !:banana: Lyckades ni med färskt? Det har varit lite stressigt när jag har blivit varnad att han funkar inte så bra, men ändå kan man inte kolla saken ngnstans!Tyskarna vill inte publicera hingstarnas dräktighetsprocent på ngn hingst och det är inte "fair"!:mad:

Tack för svaren!:bow:

Har arbetat med Böckmann under 2 år och upplever dessa som mycket uppriktiga,inget smussel med varken det ena eller det andra.
Vi har även Fidertanz.Både Quattro och Fidertanz tömms varje dag,de är båda oerhört efterfrågade-fungerar super bra!!!

Tackar!

Enligt Hippos-statistiken (det kan man inte alltid lita på, alla olyckade betäckningar anmäls inte) är jag den första som har prövat med Quattro här i Finland. Jag var lite osäker just pga alla varningar, men tänkte att om han skulle funka så jättedåligt så skulle Böckmann ha begränsningar på honom.

Men grattis till alla de stoägare som får en Quattro-fölis nästa sommar!:) Hoppas att jag är också en av dom!:bump:

Skall själv göra embryotransfer med Quattro B på mitt Contender sto.Hoppas innerligt att det kommer att fungera och att det blir ett stoföl. Hans gener är ovärderliga.PM:a mig så mailar jag lite Quattro-föl bilder.

Roligt att Du valt Cellestial-hade naturligtvis varit trevligt om Du Calido istället......(glad att vi får honom på färsk resten av säsongen)
Ursäkta avvikelsen från tråden.Vad för sto är C tänkt att användas till?

ja gissa hur besviken jag blev när ja fick höra att Calido finns på färsk nu :( ungefär 2 dagar efter insemination med Cellestial men men inte mycket att göra åt om Calido finns på färsk nästa år så kommer jag att välja han då. Stoet som är inseminerat med Cellestial är e Irco marco- Warrigall hon har nu ett otroligt fint hingstföl e Cardento vid sidan så kommer kanske använda honom igen om 2 år. Måste bara fråga om Calidos dräktighetsprocent är lika bra på färsk som fryst?

Juu, tänkte inte sprida rykter vidare om hans spermakvalitet (men om negativa egenskaper hos hingstar hör man oftast via ryktesvägen och då är det inte alltid så sant heller) Mitt sto är nu inte så fullblodsbetonat, närmare på 30% xx skulle jag säga, men hennes far Splitau har båda Absatz och Archimedes bakom sig. Quattro har lyckats bra med såna ston, t.ex. Quando Quando och Quicksilber. Mitt sto har också mycket bra linjer och har lång nacke. Hennes bästa gångart är skritt. Därför skulle hon passa jättebra ihop med Quattro.

Önskar stoföl också!!:)

Stoet är nu på station och tänker inte hämta henne tillbaks före hon är dräktig.. Det var jättekiva att höra sliras egna erfarenheter med Quattro B:s fertilitet. Tackar! :bow:

Finska importör hade fått sitt eget sto (Paroli-Capitano) dräktig med Quattro B.

Stoet är nu på station och tänker inte hämta henne tillbaks före hon är dräktig.. Det var jättekiva att höra sliras egna erfarenheter med Quattro B:s fertilitet. Tackar! :bow:

Finska importör hade fått sitt eget sto (Paroli-Capitano) dräktig med Quattro B.

Ytterligare en anledning att ifrågasätta Ditt sto!!!

No, hon är nu dräktig med Jetset D (Zirkoon-Le Mexico-Amor). Säsongens sista hopp för honom och mitt sto blev dräktig med detsamma. Om det blir ett stoföl så kunde jag fundera Quattro B till henne. Eller då prövar jag med Quattro till mitt sto igen år 2010, nu när hon är igång. Förra sommaren var jättedålig här i Finland, säkert pga vädret, det var många ston som ovulerade mycket sent i brunsten eller ovulerade inte alls. Dålig tur..

Liknande trådar

Avel Har börjat fundera på detta nu när vi haft hingst här hemma och betäckt naturligt. Haft mycket hjälp och diskuterat mycket med sveriges...
Svar
12
· Visningar
3 917
Senast: token
·
Avel Jag har börjat fundera på om jag ska betäcka mitt sto igen nästa år. Har ju fått hingstråd av ASVH, tänkt själv och frågat många andra...
Svar
7
· Visningar
1 693
Senast: kopparberg
·
Avel Står i valet och kvalet om hur jag ska göra med mitt sto i år. Betäcka eller inte? Hon är ett halvblodssto e Gauguin de Lully –...
2
Svar
25
· Visningar
4 936
Senast: Molekyl
·
Avel Hej. Tänkte höra med er som har lite mer erfarenhet inom just avel och betäckning. Jag lämnade in mitt sto i onsdags förra vecka och...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 449
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka