Quarterrace...

Bowman

Trådstartare
Hur funkar det med quarterracen? Kval, träning etc. Vad gäller när man är intresserad av att starta quarter eller painthästar?
Ingen verkar veta på westernforumet. Har det varit några quarterrace i Sverige i år förresten? Har inte sett något...

Sv: Quarterrace...

Tyvärr vet jag inte hur det funkar med kval, träning osv...

MEN jag vet att det var ett quarterrace på "USA-dagen" på Täby i somras

hej, det har varit två eller till och med tre race i sverige i år. Du får starta med quarter, paint och appalosa. de har kval och träning dagarna innan där de tränar start box och de ricktiga jockisarna får rida och testa på hur hästarna är. vet att det var många av topp jockisarna som ville vara med för det blev så mycket adrealin i början av loppet.

Men vad jag förstått så är det enda kravet att hästarna skall klara att starta ur startbox. Något direkt kval handlar det inte om. Eller...?

Liknande trådar

Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 466
Senast: Blyger
·
Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer...
2
Svar
22
· Visningar
803
Senast: Angel
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 041
Senast: Stergo
·
Övr. Katt Hej! Jag och min familj har nyligen upptäckt tjusningen med fricamping, vi far runt i ett taktält, men har ännu inte varit iväg längre...
Svar
1
· Visningar
425
Senast: gammalek
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama