Quartern med den OTROLIGA massan?

Mustang

Trådstartare
Någon som kommer ihåg vad han hette?
Har för mig att han hette något med segling eller vatten.
Han hade ju sådan otrolig massa att jag funderade på hur
det var möjligt att rumpan inte släpade i backen.
Har för mig att han var en halterunge.. Borde väl vara
typ 4 i år?

Han florerade här på buke, men härrör naturligtvis i USA..

Sv: Quartern med den OTROLIGA massan?

Det var precis den jag menade...
Ja Carribean, det är väl nästan som segla? :rofl:

Hästar med massa är läckert:d , men det där är nåt som bara vi människor kan skapa...:eek:

Ja den killen var inte snygg mkt bak och tunn hals nej han ser ut som 2 hästar. Nån måtta får det vara. Jag har bott i USA och Americans are speciell people.Man saknade mkt här hemifrån men sen saknar man mkt och önskar att man bara kunde hoppa in i bilen och åka över. Men ånej så kul ska vi inte ha det men det är nog dags att packa väskan och ta med familjen över och visa dottern var hon är uppväxt. Cowgirl.:)

Jag tycker hästen ser gräslig ut.
För något år sedan var jag inne på en sida med bilder från en amerikansk quarterhästutställning, och blev inte alls glad. Hästarna såg apatiska ut, musklade som "monstertjurar" och med pyttesmå hovar.
Hur mår dessa utställningshästar? Hur sköts de?

Jag har en video från en amerikansk hästshow med uppvisningar med olika raser. Och allt ska överdrivas! Antingen ska hästen vara så liten som möjligt, ha så hög hållning och höga rörelser som möjligt eller vara så musklad som en Belgian Blue. De borde importera ordet lagom!

Ursäkta att jag spårar ur tråden lite. Hur tycker ni det här fölet ser ut? Vilken gren tror ni han är avlad för?

fuxhingst49.jpg

Jrnudden49.jpg

Tittade på hans stamtavla. Snacka linjeavlad på Impressive. Flax att han är HYPP N/N!!!
Gissar han lever som många andra halter hästari USA gör. Box hela dynet, undantaget en kvart i skrittmaskin. Typ.....
Står säkert med svettkrage också för att få arabhalsen.
Undrar hur han rör sig.

Faktum är att om ni tittar på det stället som ägde honom när han var uppe på tapeten förra gången (inte säker men tror han är såld nu) så var varenda bild på deras hästar bilder på glada hästar ute i stora hagar, full galopp på bete och i snön.....

Alltså, hur man än vänder och vrider på det hela...den hästen ser grotesk ut:crazy: . Var är skönheten? Power och massa???...nej, i mina ögon är kraken fel ihopsatt med överhängd bakdel:eek:

Jag har aldrig kännt mig lockad av QH då det finns så mycket extremt där liksom i flera andra amerikanska raser...CK är lite väl extrem för min smak:cool: ...tur att man sett några som är mer eh, harmoniska än den stackaren;)

Alltså det är i mitt tycke, inte snyggt med den massan. Belgian blue korsad med häst liksom:crazy:

Usch och fy!! Och här säger de att min häst ser felbyggd ut och inte borde användas! Gräsligt, stackars häst!
Sånt är bara skrämmande, avla så att de ska se ut så.. Usch usch usch!

*KL*

Blä, stackars häst!
Dom flesta av dom där Halterhästarna är ju groteska!

Borde inte dom få en massa benproblem? Med tanke på deras smala ben med den där massan på kroppen?

Peekaboo34front.jpg

http://www.halterhorse.net/Peekaboo34front.jpg

Den här är väl den enda som ser någorlunda normal ut av stona, eller vad tycker ni?

Senast ändrad av en moderator:

En sån häst är inget att komma till Gud med! :devil:

Usch och fy!! Och här säger de att min häst ser felbyggd ut och inte borde användas! Gräsligt, stackars häst!
Sånt är bara skrämmande, avla så att de ska se ut så.. Usch usch usch!

Det är så det är, sorry.

Jag Tycker att hingsten som är ett år ser riktigt maffig och cool ut.

Ingen häst är perfekt... :cool:

Hjälp!! Han såg ju missbildad ut...stackars häst...

GUDARS!!!!!!!!

Hela sex stycken Impressive far/mor-fäder vad jag kunde urskilja, OH MY! :eek:

Den första bilden tycker jag var minst fördelaktig, där ser det verkligen ut att vara en blandning av Belgian, Ko, Quarter och Arab. Muskler som en belgian, lite snarlikt quartern, hals o huvud som en arab och en spikrak rygglinje som en ko... stackarn!

Wrangler Det var ju kul att höra att de annars verkar ha det bra, men det kan ju också vara som så många gör med sina värdefulla hästar, de släpper bara ut dom just när de ska fotograferas.... who knows:crazy:

Liknande trådar

Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
5 022
Senast: Fiorano
·
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 594
Senast: Pratsch
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 485
Senast: Ajda
·
Äldre Kanske blev rubriken lite missvisande, jag är inte efter "tänk på det här" i första hand, utan tips på resmål och aktiviteter! Jag är...
Svar
10
· Visningar
1 943

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka