Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har åtagit mig att putsa en gammal kopparplåt. (en väntjänst )
Naturligtvis kan jag köpa små flaskor med kopparputs, men finns det andra medel/metoder som är effektiva?
Nätet tipsar om salt och vinäger, är det verkligen effektivt?
Aha. Ja, Icas medel har jag sett tips om. Får införskaffas!Jag kör med avfettning först (dvs diskmedel) och sedan ICA Basic badrumsrengöring som får verka ett tag. Är det någon fläck som inte försvinner använder jag kopparputs.
Aha. Ja, Icas medel har jag sett tips om. Får införskaffas!
Plåten är skapligt ärgad.
Är det något speciellt med just ICA Basics eller gå det bra med annan badrumsrengöring? Jag är så. trött. på. puts.Jag kör med avfettning först (dvs diskmedel) och sedan ICA Basic badrumsrengöring som får verka ett tag. Är det någon fläck som inte försvinner använder jag kopparputs.
Är det något speciellt med just ICA Basics eller gå det bra med annan badrumsrengöring? Jag är så. trött. på. puts.
Ingen ammoniak hemma så jag testar med badrumsrengöringen jag har liggande! Tack för tipsetJag hittade tipset på nätet och den är jättebillig. Det är ju syran i den som tar bort missfärgningarna så något som avkalkar fungerar ju. Men man ska inte använda sådant som innehåller ammoniak på koppar.
De värsta och envisaste fläckarna blev bättre när jag gnuggade citronsyra med fingrarna. Men allt lyckades inte.Jag har fått bra resultat med citronsaft och Yes.
Oj vilket jättejobb!
Jag funderar lite försiktigt på en mjuk tandborste för att komma åt i groparna?De värsta och envisaste fläckarna blev bättre när jag gnuggade citronsyra med fingrarna. Men allt lyckades inte.Visa bifogad fil 73777
Jag har fått bort såna. Men det tar typ 5 minuters gnugg med en fläck, så värdet i att göra det är tvivelsamt.Mycket snyggt!
I min erfarenhet går det inte att göra något åt de där djupa fläckarna, jag har aldrig fått bort sådana.
Bra jobbat i så fall!Jag har fått bort såna. Men det tar typ 5 minuters gnugg med en fläck, så värdet i att göra det är tvivelsamt.