Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det ska jag minsann börja göra!De delarna använder jag för att koka buljong. Jag har en påse i frysen där jag lägger diverse rester av grönsaker som rotdelen och de träiga gröna delarna av purjolök och andra grönsaksdelar jag inte vill använda till nåt annat. Där lägger jag även senor och fett jag skär bort från kött, ben från grillad kyckling osv. Blir riktigt god buljong!
"Kärnhuset" kanske var fel ord. Kommer inte ihåg om det är kärnhus han brukar kalla det eller om det var något liknande.Kärnhuset?
I röd och gul lök kan jag hålla med om att det innersta kan vara väldigt torrt, tråkigt och smaka beskt, men i purjolök har jag nog aldrig upplevt det."Kärnhuset" kanske var fel ord. Kommer inte ihåg om det är kärnhus han brukar kalla det eller om det var något liknande.
Vilket fall så är det det innersta lagret i en lök. Enligt han så smakar den fel och är bara hård och oätlig.
Jag brukade använda hel löken ändå, så han hade något att störa sig lite extra på.
I röd o h gul lök har jag aldrig upplevt det.Men i egenodlad purjo kan det ha kommit en blomställning och DEN är hård och oätlig.I röd och gul lök kan jag hålla med om att det innersta kan vara väldigt torrt, tråkigt och smaka beskt, men i purjolök har jag nog aldrig upplevt det.
Ja det kan jag tänka mig, blir ju lika med blasten i vanlig lök om den går i blom. Dock aldrig upplevt själv att purjon går i blom.I röd o h gul lök har jag aldrig upplevt det.Men i egenodlad purjo kan det ha kommit en blomställning och DEN är hård och oätlig.
Fast det är väl roten? Olika stor på olika lökar.Jag tänker liksom på den här delen. Torr är den nog inte när jag tänker efter, men mycket beskare och mer koncentrerad löksmak än resten.
Ja, det kanske det är? (Jag ser dock bara den nedre delen som rot och resten som en del av löken, men vet inte vad som är "korrekt")Fast det är väl roten? Olika stor på olika lökar.