Pungbråck - försäkring?

misan

Trådstartare
Lilla hingstfölet föddes med pungbråck, han behöver förmodligen inte opereras, men vill höra lite ifall att...
Mamman är försäkrad med A1, tänkte väl teckna nån på fölet med. Men täcker inte den bråcket då, eftersom han ju hade det när försäkringen tecknas...? Har försökt leta både hos Folksam och Agria men hittar ingenting.

Sv: Pungbråck - försäkring?

Är stoet försäkrat i Agria på alla sätt som behövs, inkl avelsförsäkring, så är fölet försäkrat mot medfödda fel i 30 dagar och även vidare om man försäkrar fölet själv innan den tiden går ut.
Agria Extra.

Hur Folksam gör vet jag inte.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 529
Senast: Calmiche
·
Katthälsa Hej! Känner att jag behöver bolla av mig lite och få höra med andra som gått igenom samma sak. Har det gått rätt till eller är jag bara...
Svar
15
· Visningar
3 201
Senast: WildHorse
·
Ekonomi & Juridik Har ju sett här att många är rädda för att köpa häst utan försäkring. Uppfödare är rädda för att sälja häst utan dolda fel försäkring...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
10 009
Senast: nullo-modo
·
Katthälsa Bengi (som är minst 13 men ev betydligt äldre, då han dök upp hos oss 2006 från typ ingenstans) har varit jättedålig en tid. Han har...
2
Svar
22
· Visningar
9 847
Senast: mollyphlox
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix