Pump till guldfisk skål

Sv: Pump till guldfisk skål

Räkor är mycket mindre än fiskar.

Nä, det håller jag inte med om.
Mina räkor jag hade en gång för jättelänge sen var ganska stora. ca 4 cm.
Nu hann de tyvärr inte bli vuxna eftersom de tog självmord genom att klättra ut ut akvariet.:crazy:

Var har du fått dessa mått från:confused:
Knappast från den författning som reglerar hållande av akvariefiskar.
PL

det är rekomenderade mått för varje fisksort för att de ska leva ett någorlunda vettigt liv. taget från zoopets artbeskrivning. dom är nog inte direkt tagna ur luften utan de borde ju ligga lite bakom artbeskrivningarna. sen att de inte är de måtten som bestämmer hur fiskarna får hållas vet jag med. jag spekulerade i om det var måtten som gjorde skålarna förbjudna och om varför man inte bör ha en guldfisk i en skål. det kan du se genom rekomenderade måtten.

får man inte spekulera här?? måste man har 100% fakta för att ens få fundera?? snacka om väl fungerande diskussionsforum - borde de inte heta vetenskapsforumet då??

Senast ändrad:

Men när man försöker presentera fakta för andra är det lämpligt att tala om vad för slags fakta man presenterar!
Du presenterade en rekomendation o kallade det för regler. Det kallar jag för desinformation inte för diskussion.
PL

Nä, det håller jag inte med om.
Mina räkor jag hade en gång för jättelänge sen var ganska stora. ca 4 cm.
Nu hann de tyvärr inte bli vuxna eftersom de tog självmord genom att klättra ut ut akvariet.:crazy:

Det beror på vad man har för räkor, det finns olika sorter! Körsbärsräkor exempelvis är rätt små, ett par cm kanske.

Jag har för mig att man måste ha minst en växt i akvariet desutom. Så var det i alla fall för skolans akvarier, de var tvugna att sätta i en ny växt varje vecka i afrikaakvariet eftersom fiskarna ständigt grävde upp den och förstörde den. De fiskarna behöver tydligen inte växtlighet men enligt lagen skulle det finnas en växt där.

Jag har för mig att man måste ha minst en växt i akvariet desutom. Så var det i alla fall för skolans akvarier, de var tvugna att sätta i en ny växt varje vecka i afrikaakvariet eftersom fiskarna ständigt grävde upp den och förstörde den. De fiskarna behöver tydligen inte växtlighet men enligt lagen skulle det finnas en växt där.

Nej, det finns inget som reglerar detta.

Men när man försöker presentera fakta för andra är det lämpligt att tala om vad för slags fakta man presenterar!
Du presenterade en rekomendation o kallade det för regler. Det kallar jag för desinformation inte för diskussion.
PL

får jag fråga var jag skrivit regler??? de enda jag har gjort det är att spekulera i om att den kanske e förbjuden pga av att den är för liten för de flesta fiskarter - men regler? nej hade jag vetat reglerna så hade jag väl inte behövt spekulerat

Nej det har du inte skrivit men om man i en diskussion om vad som är tillåtet skriver " minsta måtttet......" kan det knappast tolkas på annat sätt. Varpå jag frågade var du fått måtten från o konstaterade att det inte var från författningen.
PL

Liknande trådar

Hemmet Jag älskar dofter. Jag tycker speciellt mycket om tyngre dofter och säsongsbundna dofter. Jag vill liksom inte att det ska dofta...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 281
Senast: LinnK
·
Hemmet Jag har letat men jag hittar bara svenska stämplar. Måste vara kass på att googla alltså. Jag har en ärvd skål som jag tror är kristall...
Svar
5
· Visningar
513
Senast: Motacilla
·
Övr. Barn Letar skor till både 12 åriga sonen och 5 åriga dottern och tycker inte jag hittar någonting. Vad ska vi ha 😄😄
Svar
17
· Visningar
809
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 014
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar