Pulsmätare

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare sante
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 681
S

sante

Vilken pulsmätare är bäst? vad kostar en pulsmätare?
Fungerar de bra?
Jag rider så jag vill inte ha för mycket ivägen...

Sv: Pulsmätare

Kolla på distansforumet - där finns många trådar om pulsmätare.

Själv har jag enklaste modellen av Polar (heter möjligen A1?) och den fungerar superbra. Kostar någonstans mellan 1500-1800. Jag använder den vid all konditions- och styrketräning.

Den visar dock bara pulsen - det finns de där man kan sätta larmsignaler vid för låg/hög puls om man vill träna i ett visst intervall och de som visar mer än puls, tid, mm. Samt att värsta modellen kan föra över infon till en dator och ta ut statistik över ritten.

Kolla på distansritt.nu.

/Camilla

Tack för svar!
Har ringt och beställt den enkla som du kanske har, kommer att kosta ca 1600:- och då har man en klocka på sig när man rider hästen eller tömkör m.m som snappar upp pulsen....tänke ha lite mer koll på hästens puls då jag misstänker hjärtfel.

Fick hem min Polar A3 idag så jag har inte hunnit testa den än.

Lånar tråd! Hur stänger man av den?? :confused: :crazy:

Liknande trådar

• Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 847
Senast: Görel
·
Utrustning Hej! Jag har en dressyr sadel (en ganska ovanlig här i Sverige) är en sommer remos musica 18tum som köptes ny sommaren 19 som jag...
Svar
1
· Visningar
320
Senast: DarkInNight
·
Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
42
· Visningar
1 862
Senast: Silje
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
764
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31
  • Blåsljud på hjärtat