S

sessan78

ni som rider araber.. hur sjutton gör ni? asså ni kommer in i full galopp , slänger av grejjerna , ger hästen en droppe vatten o sen in i vet.grinden... hur får ni ner pulsen så snabbt? har araber det naturligt i sig?är det nåt hästarna lär sig?

bästa tipsen för o snabbt komma ner i puls??

Sv: puls

du vet ju att araber helt enkelt bara är bäst :angel:

hehe skämt och sido, de är ju faktiskt naturligt tränade för det, sen kan det ha varit rutinerade hästar du såg, och de vet att när de kommer in i grinden då ska man vara så lugn det bara går

typ som skalmans mat och sovklocka :D

annars är det, svampa skrapa svampa skrapa!

du ska se att det blir lättare med tiden på din kuse oxå, kanske inte lika lätt (har aldrig hållt på med travare) men lättare när det verkligen vet hela systemet.

Det kräver träning, träning, träning och träning!! Dvs, hästen ska ha GOD kondition och orka ridas långt i hyfsat tempo (trav/galopp), och sen behöver hästen naturligtvis rutin från tävlingsmomentet. Så det är bara att träna :)

Sen är väl arabernas fysiska förutsättningar för att snabbt gå ner i puls något godare än andra rasers över lag....

de flesta hästar som är avlade för att gå fort, har tunn hud med ytliga blodkärl vilket ju hjälper mycket japp :bow: ;)

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 645
Senast: Anonymisten
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 077
Senast: Snurrfian
·
Ridning Var osäker på om tråden skulle vara här eller under Vård, men moderator kan ju flytta den om den ligger fel. Min vanligtvis relativt...
2
Svar
24
· Visningar
4 902
Senast: Linda_A
·
Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
14 102

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Storlek röd Kong?
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat