D

Dark_Iris

Folk verkar ha olika uppfattning om vad hästen gör när den pullar... :smirk:

Så alla bukare, var nu vänliga och förklara för mig så bra ni kan vad NI menar att hästen gör när den pullar. :)
 
Sv: Pullar.

Som Lines säger, den vill springa fortare än kusken/ryttaren. Jag skulle använda det i samband med att hästen tar bettet och drar... Det är ju därför det heter pullargrimma, för att den förhindrar att hästen pullar :D!
 
Sv: Pullar.

Gah, kan man inte bara byta namn på det? haha. Jag blir jämt så generad när jag prtar med tränare om det.
 
Sv: Pullar.

Hahaha!
Och jag som för det mesta bara har manliga tränare....................
 
Sv: Pullar.

squarepants skrev:
:rofl: :rofl:

"men, hon kan inte konsentrera sig, hon bara pullar hela tiden!"


Har nog missat något...
Vad är det som är roligt/pinsamt med ordet pullar? Är det något dialektalt?

Förutom i detta hästsammanhang så är det enda jag kan komma på att en ung höna kan kallas för pulla.
 
Sv: Pullar.

Men jag har alltid undrat hur ett par läderremmar som bara sitter runt nosryggen kan få en het häst som drar att sluta dra, eller bli bättre allafall? jag har då aldrig märkt nån skillnad på vad jag rider med för träns. Nån som kan förklara det? :)
 
Sv: Pullar.

galopphästar brukar pulla och det är inte roligt att rida sådana hästar . man måste vara as stark och det är inte jag har nu mitt fullblod som promenad ridhäst men hon har tävlat galopp på jägersro .:love:
 
Sv: Pullar.

använder en pullburk till min travare..
Hon ligger på så jäkligt.. så när man tar i henne så håller hon på o strypa sig själv.. så vi har fått sätta en burk där käkremmen ska sitta..
 
Sv: Pullar.

Den ligger på bettet, som sagts förut, och är nära "explosionsgränsen" :p Så säger jag det iallfall. :rofl:
 
Sv: Pullar.

TCJ skrev:
Gah, kan man inte bara byta namn på det? haha. Jag blir jämt så generad när jag prtar med tränare om det.

Det borde du inte bli, ni pratar ju hästar, o heter det så så gör det, jag skulle inte tro att han bryr sig. Man borde kunna använda det ordet utan att bli generad tycker jag...
 

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
226
Senast: Lavinia
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
521
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Jag träffade på en bekant i dag, och vi började prata om hästhållning eftersom vi har köpt gård och planerar för att ha hästar hemma...
13 14 15
Svar
283
· Visningar
14 179
Senast: MML
·
Hästvård Hej! Funderade lite på hur ni ser på träning för en häst efter en skada? Då tänker jag främst icke-traumatiska skador utan snarare...
2
Svar
21
· Visningar
1 744
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp