Psykiskt sjuk vid graviditet

• Övr. Barn
  • Trådstartare Trådstartare Fjorddressyr
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 561
Status
Stängd för vidare inlägg.
F

Fjorddressyr

Hur vanligt är det att man blir psykiskt sjuk i samband med en graviditet? Har lidit av depression och ångest (till viss del fortfarande), och är rädd att det kommer förvärras och kanske leda till förlossningspsykos. Hur stor är risken?

Sv: Psykiskt sjuk vid graviditet

Tycker att du ska höra dig för hos någon "doktor" .
Jag tror inte att du kommer att få några svåra förlossningsdeprisioner förrutom den vanliga baby bluesen då :smirk: eventuellt.
Något annat kan man ju knappast "förutspå" egentligen...

Kom igen nu och börja producera :bump: :banana: !!

vet inte hur vanligt det är. Min syster som har panikångest blev bättre när hon blev gravid. Vågade tom åka hemifrån! Slutade att tröstäta dessutom så hon höll vikten.

Fjorddressyr skrev:
Hur vanligt är det att man blir psykiskt sjuk i samband med en graviditet? Har lidit av depression och ångest (till viss del fortfarande), och är rädd att det kommer förvärras och kanske leda till förlossningspsykos. Hur stor är risken?
Jag har ingen aning. Men vet en person (x-sambo till x-pojkvän :smirk: ) som hade en del problem med depressioner och ångest. För henne var det tydligen helt tvärtom mot vad du säger. Under graviditeten mådde hon SUPERbra och var "friskare" än hon varit på länge. Så länge hon ammade mådde hon också jättebra. Efter det fick hon återigen äta antidepressiva. Men hon blev varken sämre eller bättre än innan. Hennes liv fungerar bra med hjälp av dessa mediciner och hon är en superbra mamma!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag håller på att bli knäpp av allt velande och tankar och funderingar fram och tillbaka 😅 Jag har idag ett barn på 1,5år. Jag lever... 2
Svar
26
· Visningar
2 056
Senast: MiniLi
·
Övr. Barn Det blir kanske ett brandtal det här, vi får se. Dottern har börjat på gymnastik. Eller mer korrekt - lek i gymnastiksal för småbarn...
Svar
18
· Visningar
1 988
Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 598
Senast: Bullen22
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får... 6 7 8
Svar
148
· Visningar
10 529

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka