Myggan_ox

Trådstartare
Hejsan alla kloka buke-folk :)

Jo det är såhär att vi har "blivit" med Ps3, jag har bara spelat xbox 360 förut och hade då två favoritspel; Forza (bilspel) och Fable2 (äventyr). Dessa finns ju inte, vad jag vet, på Ps3. Vilka tror ni skulle passa mig? :)

Kram på er!
 
Sv: PS3 spel

Själv spelar jag bara Guitar Hero och Sing Star. :D
Men det är väl bara att åka till en butik och leta i hyllan?
 
Sv: PS3 spel

Mass Effect, Overlord, Prototype (kanske då), Sen tror jag att du garanterat kommer älska GRID. extremt bra bilspel imo.
 
Sv: PS3 spel

Gillar du bilspel måste du gilla Colin McRae Dirt 2, ett mycket välgjort bilspel. Släpptes för några veckor sedan. Burnout Paradise är också ett roligt spel, lite annorlunda men väldigt välgjort.

Gillar du äventyr måste Uncharted - Drakes Fortune samt uppföjaren Uncharted - Among Thieves (släpps 16:e oktober).

Assassins Creed 2 kommer nu snart också, lite äventyr/ dödande (man spelar lönnmördare).

Prince of Persia kanske kan vara något också? Tomb Raider Underworld är också lite äventyr. Gillar du rollspel kanske Oblivion vara något?

Finns så många underbara spel därute, bara att gå till en butik och spana runt, kolla på forum efter åsikter osv. Kolla på trailers/ gameplay på olika sidor, tex http://www.gametrailers.com/

Jag som älskar krig försöker ju övertala alla jag känner att köpa Call of Duty Modern Warfare 2, men det är ju inte alla som älskar krig :D
 
Sv: PS3 spel

Motorstorm är jättekul! Speciellt att köra mc. :D

Sedan slår jag ett slag för Army of 2 om du har någon att spela med, och Unreal Tournament 3 som är kul både som single och multiplayer.
Och självklart Guitar Hero!

Mer tv-spel åt folket :bump:
 
Sv: PS3 spel

Tack så jättemycket för alla tips! :) :bow:

Singstar blir ju iaf givet, kanon som partyspel.

Ska kolla runt på alla bilspel ni tipsat om! Tycker ju om när man får ha som en karriär, så jag är lite sugen på Dirt 2. :)

Har spelat lite Assassins Creed på xbox och det tyckte jag om, så jag väntar nog på 2:an där.

Tipsa gärna vidare på spel, alltid kul att höra vad folk tycker om.
 
Sv: PS3 spel

Jag har inte testat det (inget som spel som tilltalar mig alls), men från forum osv har jag förstått att spelet fått blandad kritik.

Det sägs vara roligare än GTA IV, för att storyn är bättre. De punkter som spelet fått kritik för är grafiken (helt förståeligt, för den är inte vacker) samt att bilkörningen är sådär.

http://www.gametrailers.com/episode/gametrailers-tv/30&ch=1&sd=0?ep=30&ch=1&sd=0

Jag tänkte på det, Ratchet & Clank-spelen kanske kan falla i smaken också? Lekfulla, välgjorda och snygga spel med många speltimmar.
 
Senast ändrad:
Sv: PS3 spel

Åhhh.....Ratchet och Clank...älskar dom. Ett av dom var det första spelet jag spelade på ps3. Jag hade klarat sista 'bossen' för inte så länge sen, men då hängde sig ps3:et :(
 
Sv: PS3 spel

Jag vet inte vad det var i Fabel 2 du gillade, men det är ett rpg, så jag skulle vilja rekommendera Final Fantasy XII, som är ett japanskt rollspel.
Mycket att utforska och en spännande historia att följa, man styr dock inte bara en karaktär som i Fable 2.

Kram, Maya
 
Sv: PS3 spel

Om någon gillar japanska rollspel så kan jag rekommendera många;).
Blue dragon till exempel gillar jag och maken;).

Men nu frågade du mer om äventyr och bilspel va?
Har nog inga bra tips på rak arm, men The Golden compass gillade jag verkligen inte:(.
Gällande bilspel är väl Forza givet, det har väl just kommit ett nytt Forza dessutom?
 
Sv: PS3 spel

Här är en till Ratchet & Clank-diggare, men jag har bara PS2. Trist att det är ett begränsat antal PS2-spel som är kompatibla med PS3, jag orkar inte riktigt sitta med två konsoler. I övrigt spelar jag helst Final Fantasy-spelen.
 
Sv: PS3 spel

Här är en till Ratchet & Clank-diggare, men jag har bara PS2. Trist att det är ett begränsat antal PS2-spel som är kompatibla med PS3, jag orkar inte riktigt sitta med två konsoler. I övrigt spelar jag helst Final Fantasy-spelen.

Åh en PS2 användare:).
Finns sjukt många roliga spel till tvåan!

Du har itne provar shin megami tensei-spelen?
Till exempel Lucifers call och Persona 4?
De är inte så lika Final Fantasy, men Lucifers call är det bästa spelet jag nånsin spelat;).

Kan tipsa om en hel hög japanska rollspel när jag är hemma och kan rota runt om du behöver tips:angel:.
 
Sv: PS3 spel

Hehe, gärna! Har varit tvungen att avhålla mig från att spela nu p g a tentaplugg, blir så lätt att man sitter några timmar i sträck... Fick både FF XII och FF VII av min pojkvän i julklapp. :love:
 
Sv: PS3 spel

FF är bäst, förstår att du blev glad över julklapparna!

Själv sitter jag och spelar om FF XII för 4:e gången. :laugh:

Kram, Maya
 
Sv: PS3 spel

Får rätta mig själv om bilspel.. Det är ju Gran turismo som just kommit ett nytt av som sägs vara mycket bra.
Men om TS inte spelat Gran turismo-spelen överhuvudtaget kanske det är ett tips?
 
Sv: PS3 spel

Hehe, gärna! Har varit tvungen att avhålla mig från att spela nu p g a tentaplugg, blir så lätt att man sitter några timmar i sträck... Fick både FF XII och FF VII av min pojkvän i julklapp. :love:

Du borde ju testa Lucifers call såklart, OM du får tag på det..
Men man kanske måste gilla speciella spel i och för sig. kommentaren från försäljaren på Game idag var att alla "shin megami tensei"-spelen är lite vrickade i sitt stridssystem (du kan ju tolka det som speciella istället om det låter bättre).

Dragon Quest-spelen är ett annat tips, Shadow hearts Covenant ett annat.

För er med Xbox rekommenderar jag Eternal sonata och Blue dragon;).
 
Sv: PS3 spel

(knapplån)

Måste ju bara tipsa om mitt favoritspel, Dragon Age! Också ett RPG/äventyrsspel, hur kul som helst är det. Snart kommer Dragon Age 2 också :laugh:
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 411
Senast: bollen__
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 186
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
24 808
Senast: Klara
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 759

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp