Ps high jump storlek

Landet123

Trådstartare
Jag ska köpa ett ps, high jump. Men jag förstår inte riktigt vad dom olika storlekarna innebär. Jag har förstått att dom är små i storlek och ska då inte ha ett cob, utan normalt full.
Vad är full 3 för storlek? Vanligt full eller står det för någonting annat?

vad är cob 2?

*intalar mig att inga frågor är dumma frågor 😂*

På PS språk så motsvarar storlek 2 en normal ”cob”, 3 motsvarar ”full” och 4 ”xfull”. Du borde alltså rikta in dig på storlek 3. :)

Om du mejlar PS med en bild på din hästs huvud och hästens mått så kan de rekommendera en storlek. Du kan också plocka ihop rätt storlek via dem. Vår ponny t ex har full i nackstycke och nosgrimma men cob i sidostycken. Var inga problem alls och kostade inte mer heller.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 046
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 743
Senast: Lavinia
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 855
Senast: lizzie
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 594
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30