PS 3 vs xbox?

MM

Trådstartare
Vilken skulle ni rekommendera? Eller finns det något annat bättre på marknaden?
För och nackdelar med dessa?

Vi har det gamla Nintendo nes och det känns som det är dags att uppdatera oss :D
 
Sv: PS 3 vs xbox?

Jag har ett Nintendo wii och Xbox Kinect. Gillar interaktiva spela där man själv är med och rör sig.
I perioder spelar jag väldigt mycket och sen kan det gå månader.
Jag älskar verkligen gamla nes spel och har dem även på mitt Wii så jag kan återuppleva barndomen med lite super mario bros 3 tex :-)
 
Sv: PS 3 vs xbox?

Jag älskar också nes-spelen, speciellt super Mario bros 3 och dom finns alltså för wii?
Kan man avsluta spelet när man vill och spara det så man kan börja där man avslutade sen?
Det går ju inte på nes. Stänger man spelet får man ju börja om från början (därav har mitt spel stått på i 10 dagar nu..).
 
Sv: PS 3 vs xbox?

Ja, man kopplar upp konsolen till internet och köper spelen på Wiis hemsida. å laddar man ner dem så det ligger i konsolen. Jättesmidigt, kostar inte många kronor heller. Jag älskar gamla plattformspel.

Nästan helt säker på att det går att spara. Får kolla, var ett tag sen jag spelade nu.
 
Sv: PS 3 vs xbox?

Köp en konsol som uppfyller de spelbehov du har. :)
T.ex: Vad tycker jag om för spel?
Vill jag ha möjlighet att spela online mot andra spelare?
Är det bara vuxna som ska spela eller finns det barn som också kommer att använda konsolen?
Vill du ha spel där ni kan spela många samtidigt?


Playstation 3
- Mest för vuxna, finns inte så mycket barnspel.
- Inbyggd blu - rayspelare
- Kompatibel med diverse externa enheter (t.ex. hårddiskar, iPod m.m.)
- Kan se på Netflix direkt via Playstationet.
- Gratis onlineläge, det vill säga att du kan spela gratis online och vara uppkopplad utan att det kostar något.
- Wi-fi

Xbox 360
- Blandat utbud med spel, finns en del till barn.
- Kinect (du får tyvärr googla detta då jag inte kan förklara kort.)
- Kostar att spela online
- Du kan spela gamla Xbox - spel.

Nintendo Wii
- Om du tycker om att röra på dig när du spelar.
- Vill kunna spela många på en och samma gång, t.ex. Mario Kart.
- Om du enbart är intresserad av att spela spel.
- Gratis onlineläge som ger dig möjlighet att köpa/ladda ned diverse spel till tidigare Nintendo - generationer. (NES, SNES, 64, GameCube.)
- Har barn som ska spela, då det finns massor utav barntitlar och dessutom får barnen motion på köpet.

Alla konsoler har så kallad "autosave", du tillfrågas om du vill skapa en sparfil och spelet kommer spara med jämna mellanrum. Dock vet jag inte hur Wii gör om man spelar gamla spel.

Priserna varierar, men just nu ser det ut så här:
Playstation 3 - ca 2000 kr.
Xbox 360 - ca 1800 kr.
Nintendo Wii - ca 800 kr. (Vet att den har funnits i flera färger förut, men vet inte hur det ser ut nu. Har sett att den finns tillgänglig i rött.)

Nu har dessutom next - gen konsolerna* kommit vilket bidragit till att priserna sjunkit.

*Playstation 4, Xbox One och Nintendo Wii U.
 
Senast ändrad:
Sv: PS 3 vs xbox?

Jag spelar inte själv men kidzen har både XBOX360 och PS3. Min yngsta föredrar XBOX men jag tycker PS3 verkar smartare och mer flexibel.

Nu kan man köpa jättebilliga begagnade konsolpaket eftersom både XBOX och PS3 kommit i nya generationer. Jag såg nyss en XBOX360, 120Gb, två handkontroller och 10 spel för 1300 kr..
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har på senare tid fått upp en hel del reklam för menstrosor i mina sociala medier. Det som står att läsa på deras egna hemsidor är...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 446
Senast: Svartkatt
·
Skola & Jobb Jag kommer inom ett år att flytta ca 40 mil hem till den stad som jag vuxit upp i. Jag har de senaste 7 åren bott på annan ort och har...
Svar
0
· Visningar
550
Senast: seahawk
·
Juridik & Ekonomi Hur går det till? Det är inte aktuellt i dagsläget, men jag känner att jag längre fram vill ha något annat, lite längre bort från...
Svar
9
· Visningar
1 226
Senast: julgrisen
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
13 170
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp