Det är ju svårt för mig att veta vad @Vogue menade, vad jag förstod så menade hon att det var insidan hon arbetade med möjligen genom utsidan då.Det gjorde jag med.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är ju svårt för mig att veta vad @Vogue menade, vad jag förstod så menade hon att det var insidan hon arbetade med möjligen genom utsidan då.Det gjorde jag med.
Jag är helt hopplös. Är hel och ren på morgonen, men ungefär i samma ögonblick som jag öppnar ytterdörren lyckas jag skita ner mig/ha sönder nått.
Det är ju svårt för mig att veta vad @Vogue menade, vad jag förstod så menade hon att det var insidan hon arbetade med möjligen genom utsidan då.
Hur mycket jag än ogillar det spår i tråden som verkar jämställa massiv sminkning med prydlighet - tack för det där tipset! Var på apoteket och kollade igår, sedan beställde jag på Apotea.Jag var också sugen på Iduns smink men kunde inte heller välja färg på nätet (OMÖJLIGT!). Sprang på deras produkter på "vanliga" apoteket, så dit kan du gå för att testa på din hud
Det var en reflektion på båda egentligen. Både päronen och äpplena.
Vi är några som tycker att det verkar mer medfött än att det skulle vara något man "tillverkar" medan några tycker att pydlighet är något man alltid kan göra något åt.
Bajsmodell?
Ja alltså det här med svett är intressant. Jag har aldrig sett mig själv som en särskilt svettig människa och har aldrig upplevt några problem med det. Jag har dock fått en lite ny insikt sedan jag började gymma med samma gäng tjejer en gång i veckan. Jag är fasen i mig nästan den enda som verkligen dryper av svett mot slutet medan en del andra ser fullständigt oberörda ut! Vi är ungefär lika vältränade hela bunten och kör exakt samma pass, så jag antar att jag helt enkelt är en sådan som svettas mer när jag tränar. Som komplement till den grisskära tonen mitt ansikte antar då... Charmigt värre. Då är det svårt att känna sig prydlig!Ett år på Falsterbo Horse Show, 30 grader stekande värme. jag hade rödbränd näsa och svettades i mitt billiga linne. På en frieser sitter en blond kvinna i ljusblå skjorta och ridbyxor, stövlar osv. Efter 15-20 min ridning sitter hon av, tar av hjälmen och släpper ut fräscht svallande långt hår. Ser helt oberörd ut av värmen, ingen svett nånstans. I want what she got.
Skillnaden för mig är att det inte finns en koppling mellan mitt mående och om håret är fett eller inte. Jag kan känna mig guld i fett hår (eller snarare, håret kanske är fett men det finns inte med i mitt medvetande) och jag kan känna mig dekis iordningjord. De flesta gånger jag mår guld har inte med hur jag ser ut att göra utan vad jag gör.Och visst, jag har också sämre dagar när jag helst stannar i nattlinne hela dagen och håret är fett en dag förlänge. Men det gör mig ingenting för tar jag en powernap & en dusch är jag "back on track" och är inte sämre som människa oavsett det.
Skillnaden för mig är att det inte finns en koppling mellan mitt mående och om håret är fett eller inte. Jag kan känna mig guld i fett hår (eller snarare, håret kanske är fett men det finns inte med i mitt medvetande) och jag kan känna mig dekis iordningjord. De flesta gånger jag mår guld har inte med hur jag ser ut att göra utan vad jag gör.
Det är bara att sluta svara om du inte vill diskutera mer. Jag tror inte alls vi ser likadant på saken. För i din beskrivning så låter det som att du kan ha en dekis dag och TROTS det må bra för du vet att när du duschar så är du fräsch igen. Men för mig är det inte en fråga i de stunderna, hårets fethet är liksom inte en parameter alls.Ja min sista mening handlar precis om det, jag vet mitt värde osvsett men föredrar ett visst sätt, har vi en deal i samförstånd snart?
Menar du att du skrubbar vita sulor med en diskborste? Hur orkar du och hur har du tid att göra allt det här?Precis
Nu har det redan kommit en massa bra tips i tråden, men jag bidrar med mina egna också, även om det är samma som många andra redan nämnt:
1. Kvalitet på både kläder och smink. Dyrare är inte alltid bättre, så man får orientera sig lite mellan alla märken, men man får nog räkna med att betala lite mer om man vill vässa till sin look.
2. Passform på kläder gör stor skillnad på hur de ser ut också, där kan man ta hjälp av butikspersonalen.
3. Fräscha upp sig under dagen. Jag brukar bättra på sminket kanske 2 gånger under en arbetsdag Men då har vi väldigt torr luft inne på kontoret också så hyn påverkas väldigt mycket av det. Har jag utsläppt hår borstar jag igenom det några gånger per dag, har alltid en hårborste i väskan.
4. Jag tycker att det är enklare att hålla sig snygg en hel dag med en håruppsättning. Jag lyckas inte få mitt hår sådär snyggt och "svalligt" en hel dag om det är utsläppt Så en snygg håruppsättning med lite spray i så ser man lika snygg ut hela dagen. Tar lite längre tid på morgonen, men det kan det vara värt.
5. Tvätta saker! Min kollega kommenterade här om dagen att hon inte kunde förstå hur jag kunde hålla min ljusa kappa så ren. När hon sa det så hade jag precis tvättat den två dagar innan Jag brukar tvätta av och smörja mina skor med jämna mellanrum. Är det vit sula så kan jag skrubba dom med en diskborste. Rolla av kläder med klädroller osv.
6. Strykjärn. Strykjärn. Strykjärn.
7. Torrschampo. Torrschampo. Torrschampo. (Hur skulle jag klara mig utav?)
8. Underhåll lädersaker
Ja, det var väl det viktigaste tycker jag. Å nu när jag ser listan så kan jag definitivt fastställa - det är verkligen inte magi Bara en himla massa jobb bakom det. MEN, sen tycker jag också att det är så att när man väl har fått in rutiner på saker och ting så går det av sig självt tillslut.
Vill tillägga ett himla fiffigt tips som jag precis upptäckt - YouTube! Jag tyckte att alla andra lyckats bättre med sina "slarvliga knutar på huvudet" än vad jag gjorde, och tänkte att hur tusan gör dom? Så jag kollade YouTube klipp och nu har jag blivit lite av en expert på slarviga knutar och känner mig skitsnygg i typ 5 olika varianter. Kan vara ett tips ifall man är nyfiken på hur man får till en viss look!
Det är bara att sluta svara om du inte vill diskutera mer. Jag tror inte alls vi ser likadant på saken. För i din beskrivning så låter det som att du kan ha en dekis dag och TROTS det må bra för du vet att när du duschar så är du fräsch igen. Men för mig är det inte en fråga i de stunderna, hårets fethet är liksom inte en parameter alls.
Menar du att du skrubbar vita sulor med en diskborste? Hur orkar du och hur har du tid att göra allt det här?
Menar du att du skrubbar vita sulor med en diskborste? Hur orkar du och hur har du tid att göra allt det här?
Jag TROR inte att det ingår i vardagen för de flesta?Det tar nån minut eller två, det ingår i vardagen tänker jag mig
Japp!Du är allmänt ofräsch och nöjd ändå menar du?
Jag TROR inte att det ingår i vardagen för de flesta?