Tolkar jag det här rätt nu,
@tornblomma ? Folk som du som ser naturligt prydliga ut dagen lång fräschar helt enkelt upp sig rätt kontinuerligt under dagen?
Det är inte magi, alltså?
Precis
Nu har det redan kommit en massa bra tips i tråden, men jag bidrar med mina egna också, även om det är samma som många andra redan nämnt:
1. Kvalitet på både kläder och smink. Dyrare är inte alltid bättre, så man får orientera sig lite mellan alla märken, men man får nog räkna med att betala lite mer om man vill vässa till sin look.
2. Passform på kläder gör stor skillnad på hur de ser ut också, där kan man ta hjälp av butikspersonalen.
3. Fräscha upp sig under dagen. Jag brukar bättra på sminket kanske 2 gånger under en arbetsdag
Men då har vi väldigt torr luft inne på kontoret också så hyn påverkas väldigt mycket av det. Har jag utsläppt hår borstar jag igenom det några gånger per dag, har alltid en hårborste i väskan.
4. Jag tycker att det är enklare att hålla sig snygg en hel dag med en håruppsättning. Jag lyckas inte få mitt hår sådär snyggt och "svalligt" en hel dag om det är utsläppt
Så en snygg håruppsättning med lite spray i så ser man lika snygg ut hela dagen. Tar lite längre tid på morgonen, men det kan det vara värt.
5. Tvätta saker! Min kollega kommenterade här om dagen att hon inte kunde förstå hur jag kunde hålla min ljusa kappa så ren. När hon sa det så hade jag precis tvättat den två dagar innan
Jag brukar tvätta av och smörja mina skor med jämna mellanrum. Är det vit sula så kan jag skrubba dom med en diskborste. Rolla av kläder med klädroller osv.
6. Strykjärn. Strykjärn. Strykjärn.
7. Torrschampo. Torrschampo. Torrschampo. (Hur skulle jag klara mig utav?)
8. Underhåll lädersaker
Ja, det var väl det viktigaste tycker jag. Å nu när jag ser listan så kan jag definitivt fastställa - det är verkligen inte magi
Bara en himla massa jobb bakom det. MEN, sen tycker jag också att det är så att när man väl har fått in rutiner på saker och ting så går det av sig självt tillslut.
Vill tillägga ett himla fiffigt tips som jag precis upptäckt - YouTube! Jag tyckte att alla andra lyckats bättre med sina "slarvliga knutar på huvudet" än vad jag gjorde, och tänkte att hur tusan gör dom? Så jag kollade YouTube klipp och nu har jag blivit lite av en expert på slarviga knutar och känner mig skitsnygg i typ 5 olika varianter. Kan vara ett tips ifall man är nyfiken på hur man får till en viss look!